هشدار یک عضو کنست نسبت به «جنگ مذهبی» در سرزمین های اشغالی


هشدار یک عضو کنست نسبت به «جنگ مذهبی» در سرزمین های اشغالی

یک عضو برجسته کنست در رژیم صهیونیستی نسبت به ایجاد «جنگ مذهبی» در واکنش به تحرکات نظامیان صهیونیستی در قدس هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، یکی از اعضای برجسته کسنت گفت: پس از صدور حکم دادگاه به نفع یهودیایی که قصد داشتند در مسجد الاقصی نماز بخواند، اسرائیل در خطر ایجاد یک «جنگ مذهبی است. این درحالی است که ملی گراها قصد دارند راهپیمایی را در نزدیکی مکانی که درگیری بین فلسطینی ها و نظامیان صهیونیستی رخ داده است، برگزار کنند.

گروه های فلسطینی، تحرکات رژیم صهیونیستی را در شهرک قدیمی قدس یعنی مرکز درگیری های مستمر از چند دهه پیش محکوم کردند. تهدیدهای تکرار شده یادآور هشدارهایی است که در آستان جنگ می 2021 در غزه رخ داد.

یک دادگاه اسرائیل در قدس روز یکشنبه دستور پلیس مبنی بر ممانعت از ورود سه یهودی به مسجد الاقصی پس از اقامه نماز در آنجا را لغو کرد.

به موجب تفاهم رژیم صهیونیستی با مقامات اسلامی، یهودیان از اقامه نماز در این مکان مقدس منع شده اند.

دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت:او به این حکم اعتراض خواهد کرد. باید بنت که ریاست یک دولت ائتلافی متزلزل را برعهده دارد، تصمیم بگیرد که آیا اجازه راهپیمایی سالانه در شهرک قدیمی در یکشنبه آینده را بدهد یا خیر.

رام بن باراک، رئیس کمیته امور خارجه و دفاع کنست، با این حکم مخالفت کرد و نسبت به مسیر برنامه ریزی شده راهپیمایی که از یک منطقه اسلامی در قدس عبور می کند، ابزار نگرانی کرد.

وی گفت: فکر می کنم که در این دوره حساس باید احتیاط کرد. ما نباید با دستانمان جنگ مذهبی یا هر نوع تحریکی که خاورمیانه را شعله ور کند، ایجاد کنیم.

این راهپیمایی در سالروز اشغال شهر قدیمی در جنگ سال 1967 توسط نظامیان صهیونیستی برپا می شود. رژیم صهیونیستی، قدس را به طور کامل پایتخت خود می داند. این درحالی است که این مسئله در سطح بین الملل به رسمیت شناخته نشده است. فلسطینی ها می خواهند قدس پایتخت فلسطین باشد.

پس از یک آرامش نسبی، در هفته های اخیر تنش ها دوباره بین فلسطینی ها و یهودیان افزایش یافته است به طوری که حملات نیروهای صهیونیستی به کرانه باحتری به کشته شدن شمار زیادی از دو طرف منجر شده است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس