تاثیر منیزیم بر سلامتی بدن + جزئیات


تاثیر منیزیم بر سلامتی بدن + جزئیات

حفظ یک رژیم غذایی مناسب در طی دوره بدنسازی کمی دشوار است. از سوی دیگر اگر برای مدتی ورزش را کنار بگذارید و سطح فعالیت بدنی کاهش یابد، ممکن است بدن به حالت قبل برگردد. به همین دلیل باعث افت عضلات می‌شود.

بازیابی عضلات کار راحتی نیست. زیرا بدن به برخی از ویتامین‌ها نیاز دارد. منیزیم در بدنسازی نقش مهمی را ایفا می‌کند. زیرا با افزایش سوخت و ساز بدن و حذف چربی‌ها باعث رشد عضلات می‌شود. همچنین مصرف برخی از ویتامین‌ها برای ریکاوری عضلات ضرور دارد. در ادامه به همین موضوع می‌پردازیم.

اهمیت ریکاوری عضلات و منیزیم

تغذیه در دوران ریکاوری به اندازه تمرینات ورزشی اهمیت دارد. زیرا تغذیه مناسب به کاهش التهاب، دفع مواد زائد و همچنین ذخیره انرژی مورد نیاز برای فعالیت سلولی بدن کمک زیادی می‌کند. از سوی دیگر مسیرهای ارتباطی بین مغز و بدن را بازیابی می‌کند.

از سوی دیگر درد عضلانی بعد از ورزش گاهی غیرقابل تحمل می‌شود. اما اگر ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را به اندازه مصرف کنید، این مشکل شما برطرف می‌شود. منیزیم یکی از مواد معدنی است که در واکنش بیش از ۳۲۵ آنزیم بدن تاثیر دارد. این ماده معدنی در سوخت و ساز چربی، پروتئین و اسیدهای نوکلئیک نقش دارد. همچنین انقبلاض عضلانی و شل شدن عضلات بعد از ورزش تا حد زیادی به وجود منیزیم بستگی دارد.

تاثیر منیزیم بر سلامتی بدن + جزئیات

منیزیم چطور به عضله‌سازی بدنسازی کمک می‌کند؟

منیزیم یکی از مهم‌ترین مواد معدنی در تولید انرژی برای تمرینات هوازی است. این ماده معدنی در متابولیسم آدنوزین تری فسفات نقشی مهمی را ایفا می‌کند. سوخت و ساز آدنوزین تری فسفات، به وجود آنزیم ATPases نیاز دارد. این آنزیم فعالیت زیادی را در زمان تمرینات ورزشی انجام می‌دهد. بدن یک انسان معمولی قادر به سوخت و ساز بیش از ۳ واحد آدنوزین تری فسفات نیست. اما در زمان تمرینات شدید سرعت سوخت و ساز این ماده افزایش می‌یابد. بنابراین در حذف چربی‌های اضافه و عضله‌سازی نقش مهم‌تری را ایفا می‌کند.

بهترین زمان مصرف قرص منیزیم چه موقع است؟

مصرف منیزیم در بدنسازی تنها باید با نظر متخصص تغذیه و یا مربی بدنسازی انجام شود. مصرف خودسرانه این دارو عواقب جبران‌ناپذیری را دارد. خوب حالا اگر قرار بود این دارو را مصرف کنید، دقیقا زمانی است که بدن دچار کمبود منیزیم می‌شود. در این زمان بدن ورزشکاران بیشتر از حد نیاز به منیزیم نیاز پیدا می‌کند. زیرا با فعالیت ورزشی، منیزیم بدن از بین می‌رود.

وقتی در حال تمرینات سخت ورزشی هستید، قاعدتا به این مکمل نیاز بیشتری دارید. بدن در اثر تعریق و افزایش متابولیسم میزان زیادی از منیزیم خود را از دست می‌دهد.

تغذیه در دوران ریکاوری و خواص منیزیم در بدنسازی اهمیت دارند. در واقع منیزیم را باید مهم‌ترین ماده معدنی برای تغذیه ورزشکاران به حساب بیاوریم.

منیزیم چطوری به ریکاوری عضلات کمک می‌کند؟

وقتی میزان منیزیم بدن ورزشکار بالا می‌رود، مزیت رقابتی در بدن او ایجاد می‌شود. زیرا طی یک دوره بدن دچار افت منیزیم شده است و بعد از اینکه از طریق مکمل ورزشکار آن را مصرف می‌کند، بدن شروع به مصرف می‌کند. منیزیم به تولید انرژی بدن در زمان ورزش و تمرینات سسخت کمک زیادی می‌کند. دقیقا وقتی در شرایط خستگی بیش از حد هستید، این منیزیم است که به کمک بدن می‌آید.

یکی از دلایل اهمین منیزیم در بدنسازی تنظیم قندخون و افزایش متابولیسم است. همچنین به کاهش میزان اکسیژن مصرفی و کاهش تعداد ضربان قلب هم کمک زیادی می‌کند.

تاثیر منیزیم در رفع خستگی در زمان ورزش

ریکاوری عضلات و منیزیم از این جهت با هم ارتباط دارند که توان شما را برای ورزش افزایش می‌دهند. بنابراین بدون خستگی و ایجاد فاصله زمانی ورزش کردن را ادامه می‌دهید. تا جایی که عضله‌سازی انجام می‌شود و بدن و عضلات به شرایط موردنظرتان می‌رسند.

از سوی دیگر منیزیم خستگی عضلات، مفاصل و درد عضلانی را کاهش می‌دهد. یکی از دلایل درد شدید عضلات بعد از ورزش، کمبود این ماده معدنی در بدن است. تسکین درد، التیام آسیب و کاهش استرس از نتایج مصرف منیزیم در بدنسازی است.

مصرف منیزیم چطور به ورزشکارها کمک می‌کند؟

حالا که به طور مختصر با فواید منیزیم در ریکاوری عضلات آشنا شدید، خوب است سایر مزیت‌های مصرف این مکمل را هم بدانید:

منیزیم می‌تواند التهاب بدن را در زمان ورزش و تمرینات سخت کاهش دهد.

منیزیم در کاهش درد ناشی از تمرینات سخت ورزشی تاثیرگذار است.

به بهبود خراش، بریدگی، کبودی و سایر آسیب‌های سطح پوست ورزشکاران کمک زیادی می‌کند.

سایر رسانه‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403