جمهوری خواهان آمریکا مانع تصویب قانونی درباره تروریسم داخلی


جمهوری خواهان آمریکا مانع تصویب قانونی درباره تروریسم داخلی

سناتورهای جمهوری خواه در مجلس سنای آمریکا پنجشنبه مانع تصویب قانونی در مورد مبارزه با تروریسم داخلی شدند.

۱۰ روز پس از کشتاری نژادپرستانه و در حالی که مردم آمریکا در سوگ کودکانی که در مدرسه‌ای در تگزاس کشته شدند نشسته اند، جمهوری خواهان مجلس سنا مانع تصویب قانونی در مورد مبارزه با تروریسم داخلی شدند.

چاک شومر، رئیس اکثریت دموکرات در سنای آمریکا پیش از رأی گیری گفت: «این متن از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا تیراندازی در بوفالو یک عمل تروریسم داخلی است.»

این قانون تشکیل یگان‌های مبارزه با تروریسم داخلی را در پلیس فدرال، وزارت دادگستری و امنیت داخلی، با تأکید ویژه بر (مقابله با) برتری نژادی سفیدپوستان، پیش بینی می‌کرد.

این قانون همچنین مجوز تشکیل کارگروهی را برای مبارزه با نفوذ برتری نژادی سفیدپوستان در بین پرسنل و نیرو‌های امنیتی فدرال آمریکا صادر می‌کرد.

لابی های تسلیحاتی یکی از قدرتمندترین لابی ها در ایالات متحده محسوب می شوند. براساس متمم دوم قانون اساسی آمریکا، شهروندان عادی این کشور می توانند اقدام به خرید سلاح گرم و حمل آن کنند. سالانه ده ها هزار نفر در این کشور به دلیل خشونت های ناشی از سلاح گرم کشته و مجروح می شوند. بیشتر قربانیان این حوادث جوامع رنگین پوست و مهاجر هستند که هدف خشونت افراد و گروه هایی با تفکر برتری سفید پوستان قرار می گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید