اعلام زمان فروش خودروهای آریا و اطلس سایپا


اعلام زمان فروش خودروهای آریا و اطلس سایپا

تولید و عرضه خودرو آریا از اواخر سال جاری (سال 1401) آغاز خواهد شد. به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تولید و فروش خودرو اطلس سایپا نیز در سه‌ ماهه اول سال 1402 انجام می‌شود. مشخصات سایپا آریا کراس اوور آریا در مردادماه سال 1399 رونمایی شد و قرار بود در سال 1400 روانه بازار … The post اعلام زمان فروش خودروهای آریا و اطلس سایپا...

تولید و عرضه خودرو آریا از اواخر سال جاری (سال ۱۴۰۱) آغاز خواهد شد. به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تولید و فروش خودرو اطلس سایپا نیز در سه‌ ماهه اول سال ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

مشخصات سایپا آریا

کراس اوور آریا در مردادماه سال ۱۳۹۹ رونمایی شد و قرار بود در سال ۱۴۰۰ روانه بازار شود که این اتفاق نیفتاد.

سایپا آریا در واقع نسخه‌ی کراس اوور شاهین است، یک خودروی هاچ‌بک کراس شهری که اگرچه نمی‌تواند با کراس اوورهای مطرح بازار رقابت کند اما به واسطه‌ی طراحی‌های جدید سایپا می‌تواند در بازار خودروی کم تنوع و گران قیمت ایران با استقبال خوبی مواجه شود.

اعلام زمان فروش خودروهای آریا و اطلس سایپا

سایپا آریا بر روی پلتفرم SP100 سایپا تولید می‌شود که یک پلتفرم چند منظوره به حساب می‌آید. این پلتفرم پیش از این برای تولید و عرضه سدان جدید سایپا، یعنی شاهین استفاده شده بود که از نظر ایمنی و طراحی با استقبال خوبی روبرو شد.

سایپا امکانات رفاهی تقریباً خوبی برای این خودرو در نظر گرفته شده است که می‌توان به ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، رهیاب ماهواره‌ای، دوربین و سنسور عقب، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک به‌ صورت تک کاناله، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی، دیلایت و اتولایت، شیشه‌ بالابرها و آینه‌های جانبی برقی (مجهز به سیستم تاشو برقی) و نشانگر وضعیت دنده‌ها اشاره کرد.

گفته می‌شود آریا با پیشرانه‌های مختلفی با قدرت ۱۰۸ تا ۱۵۶ اسب بخار تولید خواهد شد، اما طبق برنامه‌ی سایپا این خودرو فعلاً در نسخه دیفرانسیل جلو، به مرحله تولید خواهد رسید.

مشخصات سایپا اطلس

سایپا اطلس نیز هاچ‌ بکی کراس‌ اوور است که بر اساس کوییک طراحی شده است. خودروی اطلس، قرار است یکی از نخستین محصولات سایپا باشد که در تولید آن از موتور بهبود یافته تیبا یا همان موتور M15GSI استفاده می‌شود.

از مزایای این موتور می‌توان به کاهش شش تا هفت‌ درصدی مصرف سوخت، افزایش هفت‌ درصدی قدرت، افزایش پنج‌ درصدی گشتاور و استفاده از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ اشاره کرد.

اعلام زمان فروش خودروهای آریا و اطلس سایپا

طبق مشخصات منتشر شده قدرت موتور سایپا اطلس حدود ۸۹ تا ۹۴ اسب‌ بخار خواهد بود. بیشینه‌ی گشتاور این پیشرانه نیز تقریبا‌ً عددی بین ۱۳۵ تا ۱۳۸ نیوتن ‌متر محاسبه شده است.

همچنین گفته می‌شود خودروی اطلس با تریم داخلی جدیدی نسبت به کوییک و کوییک فیس لیفت ( کوییک S و G) عرضه خواهد شد.

از امکانات احتمالی خودروی اطلس می‌توان به سانروف، صندلی‌های برقی، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی داشبورد، دو عدد کیسه هوا، دوربین عقب، حسگرهای پارک و … اشاره کرد.

سایپا آریا و اطلس، تلاش‌های دیرهنگام، کند و کم رمقی است که اگر در یک بازار رقابتی اتفاق می‌افتاد باید به مراتب پیش‌تر و بهتر صورت می‌گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403