سیاست هایی که پرورش دهندگان اسب ترکمن را دلسرد کرده است


سیاست هایی که پرورش دهندگان اسب ترکمن را دلسرد کرده است

سیاست هایی که صادرات و واردات اسب ترکمن را ممنوع کرده باعث متضرر شدن تولیدکنندگان این نژاد اسب شده است.

اسب های ترکمن که اندامی کشیده، دُم باریک و شکمی تخت دارند یکی از اصیل‌ترین اسب های جهان هستند که نامشان جزو هفت حلقه اجداد اسب در دنیا است. این حیوانات نجیب می توانند درآمدزایی قابل توجهی برای صاحبان خود داشته باشند.

سنجر سیاه پوش تولید کننده اسب‌های ترکمن گفت: واردات اسب ترکمن به کشور غیر ممکن است اما اسب‌های اروپایی به راحتی وارد کشور می‌شوند. همچنین اجازه صادر کردن اسب ترکمن را هم نداریم و این روند ضرر عمده‌ای به تولید کننده اسب ترکمن وارد کرده است.

عامل هزینه بالای نگهداری و نبود صادرات از عواملی هستند که پرورش اسب اصیل ترکمن را دچار مشکل کرده اند. بدیهی است پس از مدتی تولیدات داخل استان به اشباع می رسد و این فعالیت برای پرورش دهنگان صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

سیاه پوش گفت: به هر حال اگر نتوانیم اسب‌های ترکمن را صادر کنیم ارز هم وارد کشور نخواهد شد. پیش از این اوضاع بهتری داشتیم اما اکنون به دلیل این که نمی‌توانیم اسب‌های ترکمن صادر کنیم متضرر شدیم، رئیس فدراسیون سوارکاری نیز با قول هایی که داده بود ما را به بهتر شدن اوضاع و احوال دلگرم کرده بود اما هیچ یک از وعده ها عملی نشده است.

اسب های ترکمن ایرانی در جهان شناخته شده اند

این تولید کننده اسب گفت: اسب های ترکمن ایرانی ما در دنیا شناخته شده اند و در جشنواره های بسیاری با دنیا رقابت می کنند. من این باشگاه سوارکاری را در سال ۱۳۶۳ تاسیس کردم و تا امروز به فعالیتم ادامه دادم، اسب های ترکمن نژاد های گوناگونی دارند. این اسب ها خوش اخلاق و مهربان هستند. حتی می توانم بگویم شعور و احساسات زیادی دارند که شما را شگفت زده می کند. حسن دیگر اسب های ترکمن این است که نسبت به اسب ها خارجی مقابل بیماری، مقاوم تر هستند.

سیاست هایی که پرورش دهندگان اسب ترکمن را دلسرد کرده است

بیشتر بخوانید

هزینه آموزش سوار کاری زیاد نیست/ اسب‌های ترکمن دوباره احیا شدند

خطری که از بیخ گوش اسب آخال گذشت

سیاست هایی که پرورش دهندگان اسب ترکمن را دلسرد کرده است

سیاه پوش که بیشتر تمرکز خود را روی پرورش آخال تکه قرار داده گفت: در گذشته به دلیل به کار گیری اسب آخال تکه در کورس ، نسل اینگونه اسب ها در حال انقراض بود اما خوشبختانه در سال های اخیر با کمک فدراسیون اصلاح نژاد صورت گرفت و تبار نامه ای هم برای این اسب ها صادر شد.

سیاه پوش گفت: من در باشگاهم اسبی دارم که در رقابت های قهرمانی مقام دوم را کسب کرده است. این اسب پنج ساله در سال ۹۸ هم به مقام قهرمانی در مسافت ۲۴۰۰ متر رسید و با داشتن تجربه شرکت در کورس های مختلف، اکنون آماده رقابت های پرش می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی