آی‌فون 14 پرو اپل احتمالا مجهز به مشخصه نمایشگر همیشه روشن خواهد بود


آی‌فون 14 پرو اپل احتمالا مجهز به مشخصه نمایشگر همیشه روشن خواهد بود

نمایشگر با نرخ نوسازی 90 یا 120 هرتزی به یک ویژگی استاندارد در اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار تبدیل شده است. آی‌فون‌ 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس در سال گذشته نخستین هندست‌های اپلی مجهز به نمایشگر 120 هرتزی به‌شمار می‌رفتند. شایعات نشان می‌دهند که گوشی‌های آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس از ورژن ارتقایافته این فناوری بهره گرفته و احتمالا مجهز به مشخصه...

نمایشگر با نرخ نوسازی 90 یا 120 هرتزی به یک ویژگی استاندارد در اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار تبدیل شده است. آی‌فون‌ 13 پرو و آی‌فون 13 پرو مکس در سال گذشته نخستین هندست‌های اپلی مجهز به نمایشگر 120 هرتزی به‌شمار می‌رفتند. شایعات نشان می‌دهند که گوشی‌های آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس از ورژن ارتقایافته این فناوری بهره گرفته و احتمالا مجهز به مشخصه نمایشگر همیشه روشن خواهند بود.

گوشی ریزرفون 1 آغازگر رویه استفاده از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالا بود. اگرچه این مشخصه توسط سامسونگ به محبوبیت رسید. پیش از آن اکثر اسمارت‌فون‌ها به‌همراه نمایشگرهای 60 هرتزی روانه بازار می‌شدند. نرخ نوسازی معادل تعداد دفعات به‌روزرسانی محتوای نمایشگر در هر ثانیه است. بدین‌ترتیب نرخ نوسازی در یک نمایشگر 120 هرتزی دو برابر یک پنل 60 هرتزی است. این پدیده موجب می‌شود تا محتوای در حال حرکت، سریع‌‌تر و روان‌تر به‌نظر برسد.

با این‌حال در این زمینه نوعی موازنه وجود دارد. نرخ نوسازی بالاتر موجب افزایش میزان مصرف انرژی توسط نمایشگر و تخلیه سریع‌تر شارژ باتری خواهد شد. شرکت‌هایی نظیر اپل و سامسونگ به منظور مقابله با این مشکل از فناوری اکسید پلی‌کریستالی با دمای پایین (LTPO) استفاده می‌کنند. این فناوری امکان دستیابی به نرخ نوسازی پویا را فراهم می‌کند. در این‌حالت نرخ نوسازی پنل بسته به محتوای در حال نمایش روی آن به‌طور خودکار تنظیم می‌‌شود. این موضوع کاملا منطقی است؛ چرا که هنگام نمایش یک محتوای ثابت نظیر متن روی پنل، استفاده از نرخ نوسازی بالا هیچ ضرورتی نخواهد داشت.

اپل فناوری نمایشگر با نرخ نوسازی بالا را پروموشن نامگذاری کرده است. با این‌حال گوشی‌های آی‌فون‌ 13 پرو و پرو مکس تنها قادر به کاهش نرخ نوسازی نمایشگر تا 10 هرتز هستند. در مقابل گوشی‌هایی نظیر سامسونگ گلکسی S22 اولترا می‌توانند نرخ نوسازی نمایشگر را تا 1 هرتز کاهش دهند. این مشخصه نه‌تنها به افزایش مدت شارژدهی باتری کمک می‌کند؛ بلکه امکان استفاده از قابلیت نمایشگر همیشه روشن را نیز فراهم کرده است. پیش‌تر و در مقطعی از زمان انتظار می‌رفت که آی‌فون 13 از مشخصه نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی نماید؛ اما این سناریو نهایتا محقق نشد.

آی‌فون 14 پرو اپل احتمالا مجهز به مشخصه نمایشگر همیشه روشن خواهد بود

اپل واچ سری 5 و مدل‌های جدیدتر از آن دارای ویژگی نمایشگر همیشه روشن هستند. این موضوع به گجت‌های مذکور امکان می‌دهد تا زمان و اطلاعات مربوط به اعلان‌ها را به‌طور پیوسته روی نمایشگر خود نشان دهند. یکی از منابع دست‌اندرکار در صنعت نمایشگر با نام راس یانگ ادعا کرده که این مشخصه امسال به گوشی‌های آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس افزوده خواهد شد.

آی‌فون 14 پرو اپل احتمالا مجهز به مشخصه نمایشگر همیشه روشن خواهد بود

شخص خبرچین پیش‌بینی می‌کند که گوشی جدید آی‌فون‌ 14 پرو اپل مجهز به نمایشگر همیشه روشن باشد

این مشخصه به‌طور بالقوه به کاربران امکان خواهد داد تا بدون نیاز به بازگشایی قفل گوشی قادر به مشاهده زمان، تاریخ و اعلان‌ها باشند. امسال نیز مطابق روال سال گذشته، نمایشگر پروموشن احتمالا تنها در مدل‌های 6.7 اینچی آی‌فون‌ 14 پرو مکس و 6.1 اینچی آی‌فون‌ 14 پرو قابل دسترس خواهد بود. در مقابل مدل‌های 6.1 اینچی آی‌فون 14 و 6.7 اینچی آی‌فون‌ 14 مکس کماکان مجهز به نمایشگر 60 هرتزی خواهند بود. همچنین بر اساس شایعات مدل‌های پرو در عوض ناچ برای دوربین‌های جلویی و فناوری فیس آی‌دی مجهز به یک برش i شکل هستند.

همچنین مدل‌های پرو به احتمال فراوان مجهز به دوربین اصلی جدید و تراشه قدرتمندتر خواهند بود. این موضوع به آنها کمک می‌کند تا به بهترین هندست‌های سال 2022 تبدیل شوند. مدل‌های استاندارد احتمالا همانند ورژن‌های نسل فعلی از تراشه A15 Bionic استفاده خواهند کرد. تمامی گوشی‌ها احتمالا از دوربین سلفی ارتقایافته و مشخصه اتصال ماهواره‌ای برخوردار خواهند بود.

پیش‌تر انتظار می‌رفت که اپل از گوشی‌های جدید سری آی‌فون 14 خود در ماه سپتامبر رونمایی کند. اما اکنون گزارشات جدید نشان می‌دهند که اجرای قرنطینه در چین به‌دلیل شیوع مجدد بیماری کووید 19 موجب بروز تاخیر در برنامه توسعه آی‌فون شده است. بنابراین اکنون مشخص نیست که آیا اپل قادر به رعایت برنامه زمانی پیش‌تر اعلام شده توسط خود خواهد بود یا خیر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج