پیش‌بینی قیمت دلار/ بررسی آخرین تحولات بازار ارز


پیش‌بینی قیمت دلار/ بررسی آخرین تحولات بازار ارز

سیاست‌های دولت مبنی بر کنترل قیمت دلار با وجود میزان تورم موجود موجب شده فنر قیمتی دلار درحال باز شدن باشد. دلار صرافی ملی نیز در مدت اخیر رشدی کند را در پیش داشته است. با این شرایط چه چشم‌اندازی برای قیمت دلار وجود دارد؟ نوشته پیش‌بینی قیمت دلار/ بررسی آخرین تحولات بازار ارز...

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار صرافی ملی در لحظه تنظیم این گزارش ۲۵ هزار و ۸۹۳ تومان ثبت شده است. این ارز در مدت اخیر روند افزایشی کندی را تجربه کرد.

جواد فلاحیان، کارشناس بازارهای مالی، در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: بازار دلار با توجه به وضعیت تورم در کالاهای اساسی رشدی هفت تا هشت درصدی را تجربه کرد. الان در شرایط ثابت‌تری قرار دارد و کف این ارز درحال مشخص شدن است.

او ادامه داد: با توجه به تورم به‌وجودآمده به‌نظر می‌آید دولت سیاست‌های دولت قبل را پیاده و با کنترل قیمت فنر قیمتی این ارز را فشرده‌تر می‌کند.

فلاحیان گفت: قبل‌تر از این بازار در انتظار اخبار مثبتی از برجام بود تا قیمت دلار اصلاح شود. با توجه به اینکه روند مذاکرات به بن‌بست خورده است به‌نظر می‌رسد سیاست اول دولت کنترل قیمت ارز و فشرده کردن فنر دلار است. متاسفانه اگر این فنر رها شود ممکن است جهش قیمتی سنگینی به وجود آید.

روند صعودی دلار تا پایان سال

برزو حق‌شناس، دیگر کارشناس بازارهای مالی درمورد قیمت دلار گفت: من فکر می‌کنم قیمت دلار تا پایان سال صعودی است و سقف‌های جدیدی را ممکن است ببیند.

او ادامه داد: اهرم دلار یک سال تا یک سال و نیم است که فشرده شده و دولت قبلی و فعلی اجاره رشد علیرغم میزان تورم ندادند و درحال حاضر فنر درحال باز شدن است.

وابستگی قیمت دلار به برجام

علی طباطبایی، یک کارشناس بازارهای مالی دیگر نیز پیشتر از در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرده بود: دلار تا دو ماه آینده به موضوع برجام بستگی دارد. من فکر نمی‌کنم اگر توافق صورت بگیرد دلار حد فاصل بین ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان را از دست بدهد.

طباطبایی ادامه داد: اما اگر توافق اتفاق نیفتد، احتمال دارد که قیمت این ارز دچار نوسان شود. مگر اینکه دولت بتواند با برخی از اقدامات و اصلاحات این روند را مهار کند.

این کارشناس گفت: احتمال توافق بالا است، اما در واقع تکلیف آن در تیر مشخص می‌شود.

آخرین اخبار مربوط به نرخ دلار را در صفحه قیمت دلار تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا