پروژه بازآفرینی شهری در هفت شهر خراسان جنوبی در حال اجرا است


پروژه بازآفرینی شهری در هفت شهر خراسان جنوبی در حال اجرا است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه بازآفرینی شهری در هفت شهر استان در حال اجراست و این پروژه در 2 شهر نیز در آستانه تصویب است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده در نشست هم‌اندیشی شهرداران استان افزود: لازم است سایر شهرهای استان نیز این ظرفیت را بررسی کنند تا در صورت نیاز به آن ورود شود.

وی بیان کرد: پروژه بازآفرینی شهری ظرفیتی است که می‌توان از آن در بافت تاریخی، سکونتگاه‌های غیر رسمی و سایر بخش‌ها نهایت بهره را برد و شهرداری بشرویه با انجام چند کار شاخص در حوزه بازآفرینی شهری در سطح کشور مورد تقدیر قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مواردی که جزو معیارهای ارزیابی شهرداران خواهد بود، جذب اعبارات تا ۳۱ تیر ۱۴۰۱ است لذا شهرداری‌ها در این راستا تلاش کنند.

وی بر ضرورت اهتمام ویژه شهرداران به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها تاکید کرد و افزود: شهرداران، طرح‌ها و پیشنهادات خود را برای ایجاد درآمد پایدار ارائه دهند تا بتوانند با تحقق آنها علاوه بر مدیریت عمومی شهر، با فکر و خلاقیت خود، درآمدهایی برای شهرداری ایجاد کنند.

عباس‌زاده اظهار داشت: ایجاد درآمد پایدار کاربلدی، انگیزه، خلاقیت، جدیت و وجدان کاری بالایی را می‌طلبد و ما با اعطای مجوزها و تسهیلات به طرح‌های خلاقانه شهرداران کمک خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه براساس ظرفیت‌های هر شهر باید سرمایه‌گذاری در آن صورت بگیرد گفت: لازم است شهرداران در امور سرمایه‌گذاری مشاوره بگیرند تا به آنها کمک و شرایط کار تسهیل شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: درآمدهای ناشی از کارهای اقتصادی باید به خلق ارزش بینجامد.

وی با اشاره به حوزه اختیارات و وظایف شهرداران گفت: ارائه خدمات شهری مناسب، وظیفه اخلاقی، اعتقادی، وجدانی، اسلامی و انقلابی مجموعه شهرداری و در رأس آن، شهردار است.

عباس‌زاده متذکر شد: شهردار باید به عنوان بازوی فکری مدیریت ارشد شهرستان یعنی فرماندار عمل کند و ایده‌های خود را در این خصوص ارائه دهد.

وی گفت: شهرداری باید در انجام وظایف ذاتی خود از جمله تامین روشنایی معابر و جمع‌آوری زباله درست عمل کند و در گام دوم به سمت حل مشکلات و معضلات عمومی مردم در شهر حرکت کند، برای مثال در راستای حل مشکل کم‌آبی که از چالش‌های اساسی است، ورود داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به نگاه مردم به اقدامات شهرداری، شهردار باید در مجموعه مدیریت شهری خود علیرغم همه کمبودها و نارسایی‌ها، امید را در جامعه تقویت کند.

وی با تاکید بر اینکه حضور شهرداران در بدنه مردم می‌تواند در موفقیت آنان نقش‌آفرین باشد تصریح کرد: حضور شهردار در شهر باید معنادار بوده و مردم او را بپذیرند لذا نوع شخصیت، توان تجزیه، تحلیل و تبیین مسائل توسط وی می‌تواند بسیار مهم باشد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه شهرداری‌ها بخش مهمی از خدمات مدیریتی و اجرایی را ارائه می‌دهند گفت: لازم است به جهت ایجاد وحدت رویه در تحقق موضوعات استان، این مسایل مهم با هماهنگی و همکاری معاونت عمرانی استانداری عملیاتی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !