مقام سعودی احتمال دیدار وزیران خارجه ایران و عربستان را در آینده نزدیک رد کرد  


مقام سعودی احتمال دیدار وزیران خارجه ایران و عربستان را در آینده نزدیک رد کرد  

یک مقام وزارت خارجه عربستان سعودی پنجشنبه شب گفت که دیداری میان وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه ایران در آینده نزدیک مقرر نشده است.

به گزارش ایرنا از رویترز، این مقام وزارت خارجه سعودی که نامش بیان نشده افزود: در مذاکرات با تهران پیشرفت‌هایی حاصل شده است اما کافی نیست.

این مقام سعودی مدعی شده است: ایران باید برای همکاری‌های آتی اعتمادسازی کند و اگر تهران تمایل به تنش‌زدایی در منطقه داشته باشد، چندین موضوع وجود دارد که می‌توان درباره آن گفت‌ وگو کرد.

«فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امورخارجه عربستان پیش‌تر در سخنانی در نشست مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرده بود که پیشرفت‌هایی در مذاکرات با ایران حاصل شده است.

وی با این حال مدعی شد که پیشرفت‌های حاصل شده از نگاه او کافی نیست.

مذاکرات ایران و عربستان از چند ماه پیش در عراق آغاز شد و بر اساس اظهارات قبلی مقامات دو کشور، دو طرف تاکنون ۵ دور مذاکره انجام داده‌اند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره آخرین دور مذاکرات با عربستان به خبرنگاران گفت: دور پنجم گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی در بغداد با تلاش‌هایی که دولت عراق انجام داده بود و تمهیدات و مساعدت‌های دولت عمان در روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد و گفت‌وگوها رو به جلو و مثبت بود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد اینکه آیا خبر جدیدی در خصوص مذاکرات ایران و عربستان سعودی مطرح شده است؟ تاکید کرد: تحول جدیدی از زمان آخرین دور مذاکرات تاکنون رخ نداده است.

خطیب زاده بدون اظهارنظر در خصوص ادعای مطرح شده در مورد دیدار احتمالی وزیران امورخارجه ایران و عربستان در بغداد گفت: همانند همه مذاکراتی از این دست، موضوعات چندی از جمله در خصوص شیوه ادامه گفت وگوها و سطح پیگیری آن‌ها در آن نشست مطرح شده که در دستور کار دو طرف برای آینده قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید