سه هزار و 600 دستگاه استخراج رمزارز طی بیش از دو سال در استان سمنان کشف شد


سه هزار و 600 دستگاه استخراج رمزارز طی بیش از دو سال در استان سمنان کشف شد

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: سه هزار و 600 دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز طی سال‌های 1399، 1400 و 1401 در استان با هماهنگی عوامل انتظامی و تعزیرات و همکاران این شرکت کشف و ضبط شد.

سید محمد حسینی نژاد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۲۰۰ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در استان سمنان در ادامه نظارت‌ها و بازرسی‌ها از ابتدای امسال تا کنون در شهرستان‌های استان شناسایی و جمع‌آوری شد.

وی با بیان این که مصرف برق هر دستگاه ماینر حدود ۱.۵ کیلووات در ساعت برآورد شده است، افزود: جمع مبلغ محاسبه شده در راستای استفاده از دستگاه های ماینر غیرمجاز، ۱۴۰ میلیارد ریال است.

حسینی نژاد با تاکید بر آزادنشدن دستگاه های رمزارز ضبط شده، تسریع در رسیدگی پرونده ها با موضوع رمزارز و رفع موانع جهت ورود به محلهای مشکوک به استخراج رمزارز غیرمجاز، از جمله درخواست های این شرکت از نهادهای نظارتی و حاکمیتی است، اضافه کرد: تایید این شرکت قبل از واگذاری جواز تاسیس دستگاه استخراج رمزارز در مکانی که انشعاب وجود دارد، استفاده نشدن از برق شبکه برای مراکزی که دارای نیروگاه تجدیدپذیر و ژنراتور می باشند، اصلاح قدرت مجاز جوازهای صادره حداکثر به ۳۰ کیلووات، ثبت کلیه متقاضیان واحدهای ساخت و تولید دستگاه های رمزارز در سامانه ساما، از انتظارات این شرکت محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان تصریح کرد: لغو جوازهای صادره از سوی اداره کل صنعت،معدن و تجارت که منجر به اخذ انشعاب برق نشده اند، لغو شدن جواز قبلی در مجوزهای صادره جدید و یا مراجعاتی که برای تمدید جواز دارند و اخذ استعلام در کلیه مراحل صدور جواز تاسیس و تمدید جواز و صدور پروانه از توزیع برق استان، به عنوان برخی دیگر از انتظارهای این شرکت به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، پول مجازی یا بیت کوین پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد، اما در سال های اخیر دستگاه هایی مخصوص تولید این پول مجازی به نام ماینر ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص از نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که استخراج هر واحد بیت‌کوین نیازمند ۷۲ مگاوات ساعت برق است. با توجه به قیمت پایین برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

مردم استان برای همکاری در زمینه معرفی دستگاه های رمزارز غیرمجاز، می توانند مراتب را به شماره تلفن ۳۳۴۳۹۲۷۲ دفتر حراست شرکت توزیع برق استان سمنان و بدون هیچگونه نگرانی با اطمینان از حفظ محرمانگی اطلاعات ارائه شده، مراتب را اطلاع رسانی کنند و از پاداش درنظر گرفته شده نیز بهره مند شوند.

۷۶.۱۹ درصد مشترکان استان سمنان مربوط به تعرفه خانگی، ۵.۹۹ درصد عمومی، ۱.۷۵ درصد کشاورزی ، ۱.۴۲ درصد صنعتی ، ۱۴ درصد تجاری و بقیه هم مربوط به بخش ۵۹ صدم درصد روشنایی معابر است.

حدود ۴۰۰ هزار مشترک برق از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا