واریزی مربوط به 2 ماه امسال صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت به‌زودی انجام می‌شود


واریزی مربوط به 2 ماه امسال صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت به‌زودی انجام می‌شود

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده به‌زودی مبلغ مربوط فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال صندوق توسعه ملی به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز خواهد شد.

واریزی مربوط به 2 ماه امسال صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت به‌زودی انجام می‌شود

به گزارش ایران اکونومیست، بعد از توافقات انجام شده در چند ماه گذشته برای انجام واریزی‌ها از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، اجرای این اقدام برای مدت کوتاهی با برخی از موانع همراه و منجر به توقف واریزی‌ها به صندوق تثبیت بازار سرمایه شد.

ابتدا هیات امنای صندوق توسعه ملی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۰ مصوب کردند تا مبلغی معادل ۶۵۰ میلیارد تومان را به‌صورت ماهیانه نزد صندوق تثبیت بازار سرمایه سپرده‌گذاری کند.

پس از این توافق، مرحله نخست واریزی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه در تاریخ ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ انجام شد، اما ادامه این واریزی‌ها مستلزم امضای قرارداد بین صندوق توسعه ملی و صندوق تثبیت بازار سرمایه بود که پیش‌نویس آن قرارداد بلافاصله تهیه شد. با این حال مذاکرات برای نهایی شدن پیش‌نویس آن با تاخیر همراه شد.

به‌مرور و با مذاکرات انجام شده در نهایت در روز سه‌شنبه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۱) مشکل رفع و رقمی معادل یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت شد.

در این زمینه امیرمهدی صبایی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست با تاکید بر اینکه با انعقاد آن قرارداد دیگر هیچ مانعی برای شروع مجدد واریزی‌ها به‌صورت ماهانه وجود ندارد، اعلام کرده بود: بر اساس امضای این قرارداد، واریزی بهمن و اسفند ۱۴۰۰ که رقمی معادل یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است، انجام شد.

با توجه به انجام واریزی بهمن و اسفند ۱۴۰۰، تاکنون پرداختی فروردین و اردیبهشت‌ماه که رقمی معادل یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می‌شود، انجام نشده است.

بر اساس پیگیری‌های انجام شده، "امیرمهدی صبایی"، مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه به خبرنگار ایران اکونومیست گفت: هیچ مانعی برای این واریزی‌ها وجود ندارد و مشکلی تهدیدکننده اجرای این اقدام نیست.

وی افزود: اکنون پیگیر انجام این واریزی‌ها هستیم، بر اساس هماهنگی‌های انجام شده به‌زودی مبلغ معوقه به‌حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می‌شود و از ماه‌های بعد پرداختی‌ها به‌صورت منظم انجام خواهد شد.

صبایی اظهار کرد: واریزی هر ماه قاعدتاً باید پایان همان ماه انجام شود که به نظر می‌رسد واریزی خردادماه تا پایان همین ماه به مرحله اجرا برسد.

به گزارش ایران اکونومیست، بر اساس آخرین نرخ اعلامی ارز، معادل ریالی یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی که طبق مصوب دولت قرار است به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود، رقمی معادل ۱۲٫۵ هزار میلیارد تومان می‌شود که بخشی از آن به‌حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس