احتمال حذف کیا اپتیما در کنار هیوندای سوناتا قوت گرفت


احتمال حذف کیا اپتیما در کنار هیوندای سوناتا قوت گرفت

طی روزهای اخیر اخباری مبتنی بر حذف هیوندای سوناتا از برنامه‌های تولید غول خودروساز کره‌ای منتشر شد. بر این اساس نسل بعدی از سوناتا هیچ‌گاه به تولید نخواهد رسید و با اتمام تولید نسل فعلی، برای همیشه با هیوندای سوناتا خداحافظی خواهیم کرد. از...

طی روزهای اخیر اخباری مبتنی بر حذف هیوندای سوناتا از برنامه‌های تولید غول خودروساز کره‌ای منتشر شد. بر این اساس نسل بعدی از سوناتا هیچ‌گاه به تولید نخواهد رسید و با اتمام تولید نسل فعلی، برای همیشه با هیوندای سوناتا خداحافظی خواهیم کرد. از آن‌جایی‌که هیوندای سوناتا از نظر فنی با برادرش کیا اپتیما یا همان کیا K5 مشابهت‌های بسیاری دارد، اکنون احتمال دارد که تولید کیا اپتیما نیز همزمان با هیوندای سوناتا متوقف شود. انتظار می‌رود تمامی خودروهای سدان گروه هیوندای به آرامی از بازار حذف شوند.

شایعاتی که از گروه هیوندای و زیرمجموعه‌های آن به گوش می‌رسند، حاکی از آن هستند که تولید نسل فعلی هیوندای سوناتا تا سال 2027 یا 2028 ادامه خواهد یافت و در این بین خودرو فیس‌لیفت خواهد شد. با این حال تمرکز فوق‌العاده هیوندای بر تولید خودروهای برقی، راه توسعه را بر سدان‌های درون‌سوز این شرکت بسته است. علاوه بر هیوندای سوناتا و کیا اپتیما، تولید کیا استینگر نیز بزودی پایان خواهد یافت. فروش کیا استینگر تنها یکسال پس از عرضه اولیه به شدت کاهش یافت و از آن زمان تاکنون در محدوده ثابتی باقی مانده است.

احتمال حذف کیا اپتیما در کنار هیوندای سوناتا قوت گرفتکیا استینگر

از زمان عرضه کیا K5 به بازار 92,326 دستگاه در سال 20210 و 23,376 دستگاه در چهار ماهه اول سال 2022 از این خودرو در آمریکا به فروش رسیده است. پیش از این نسل قبلی کیا اپتیما 96623 فروش در سال 2019 و 101603 فروش در سال 2018 را تجربه کرده است. فروش این خودرو در آمریکا پیش از سال 2015، حدود 150 هزار دستگاه در سال بوده است. فروش کیا اپتیما به آرامی در حال کاهش است و همین مساله کیا را وادار خواهد کرد تا تولید این خودرو را متوقف کند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس