همایش آموزشی-توجیهی زائران حج تمتع 1401 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد


همایش آموزشی-توجیهی زائران حج تمتع 1401 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد

همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران به منظور آشنایی زائران با مسائل عبادی و سیاسی حج، صبح امروز جمعه - ششم خرداد 1401- در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی آغاز شد.

همایش آموزشی-توجیهی زائران حج تمتع 1401 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت ایران اکونومیست، در مراسم همایش آموزشی-توجیهی زائران حج استان تهران که با هدف آموزش مناسک حج و ارایه راهنمایی های لازم به زائران برگزار می شود، حجت الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی سخنرانی می‌کند.

همچنین سیدصادق حسینی رییس سازمان حج و زیارت و سرهنگ محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور نیز از دیگر سخنرانان این همایش یک روزه هستند.

در این همایش زائران با مسائل عبادی و سیاسی حج و مناسک و فرهنگ اجتماعی عربستان سعودی آشنا می‌شوند. در بخشی از این مراسم، قسمت‌هایی از اعمال حج تمتع به صورت نمادین توسط خود زائران اجرا می‌شود.

عزیمت ۵ هزار و ۲۰۰ زائر برای حج تمتع از استان تهران

سیدعباس حسینی مدیر حج و زیارت استان تهران نیز در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار ایران اکونومیست گفت: امسال حدود پنج هزار و ۲۰۰ زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می شوند که اولین گروه از این زائران در روز ۲۲ خرداد ماه عازم عربستان سعودی خواهند شد.

وی افزود: زائران حج امسال در قالب ۳۸ کاروان از استان تهران عازم سرزمین وحی خواهند شد.

امسال ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر ایرانی برای انجام فریضه حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟