سفر دو مقام آمریکایی به عربستان برای رایزنی در مساله ایران و انرژی


سفر دو مقام آمریکایی به عربستان برای رایزنی در مساله ایران و انرژی

سخنگوی جدید کاخ سفید سفر دو مقام آمریکایی به عربستان سعودی را تایید کرد و گفت که سفر آنها برای رایزنی درباره ایران و موضوع انرژی بوده است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید در نشستی خبری با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره نفوذ منطقه ای ایران تصریح کرد: تایید می‌کنم برت مک‌گورک و آموس هاچشتاین برای رایزنی در...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید در نشستی خبری با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره نفوذ منطقه ای ایران تصریح کرد: تایید می‌کنم برت مک‌گورک و آموس هاچشتاین برای رایزنی در خصوص مجموعه‌ای از موضوعات از جمله فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران، اطمینان از عرضه انرژی در جهان و سایر مسائل منطقه‌ای به منطقه سفر کردند.

پیش از این، تارنمای آکسیوس اعلام کرد: سه مقام آمریکایی اعلام کردند که دو تن از مشاوران ارشد جو بایدن رییس جمهور آمریکا در یک سفر محرمانه برای گفتگو در مورد توافق احتمالی بین عربستان سعودی، اسرائیل و مصر، افزایش تولید نفت و روابط دوجانبه واشنگتن و ریاض به عربستان سعودی سفر کرده اند.

تارنمای آمریکایی – اسرائیلی آکسیوس روز چهارشنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت: بایدن به عنوان بخشی از سفر برنامه ریزی شده خود به خاورمیانه در پایان ماه ژوئن، به دیدار از عربستان سعودی فکر می کند. این منابع گفتند که توافق بین آمریکا و عربستان سعودی در مورد این موضوعات برای انجام این دیدار بسیار مهم است.

بایدن زمانی اعلام کرده بود که عربستان سعودی را "طرد" خواهد کرد و روابط آمریکا و عربستان بر سر تعدادی از مسائل، از جمله سوابق حقوق بشری عربستان و قتل جمال خاشقچی، خبرنگار واشنگتن پست، تیره شده است.

به گفته این منابع، برت مک‌گورک هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه در کاخ سفید و آموس هوچستاین، نماینده وزارت امور خارجه در انرژی روز سه‌شنبه برای دیدار با مقامات ارشد سعودی وارد عربستان شدند.

افزایش تولید نفت یک درخواست دیرینه دولت بایدن از عربستانی ها بوده است. اما سعودی ها تاکنون حاضر به پذیرفتن این خواسته نشده اند.

بایدن برای کاهش قیمت بنزین در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره به افزایش تولید نفت از سوی عربستان سعودی نیاز دارد.

آمریکا همچنین خواهان افزایش تولید نفت از سوی عربستان سعودی است تا بتواند طیف وسیعی از تحریم ها را علیه نفت روسیه در میان جنگ در اوکراین اعمال کند.

سعودی ها تاکنون به توافق خود با روسیه بر سر سطح تولید نفت پایبند بوده اند. اما این توافق در ماه سپتامبر منقضی خواهد شد که می تواند فرصتی برای توافق با آمریکا در مورد سطح تولید نفت در آینده ایجاد کند.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان