لوسید ایر رکورد شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی را شکست


لوسید ایر رکورد شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی را شکست

لوسید ایر دریم ادیشن همچنان بیشترین شعاع حرکتی بین خودروهای الکتریکی با رکورد 836 کیلومتر را دارد. اخیراً یکی از فعالان حوزه خودرو با طی مسافتی در حدود 805 کیلومتر توانسته است به این رکورد نزدیک شود؛ اما اگر یک راننده فقط به شعاع حرکتی خودروی خود اهمیت دهد، لوسید ایر چه مسافتی را طی … The post لوسید ایر رکورد شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی را شکست...

لوسید ایر دریم ادیشن همچنان بیشترین شعاع حرکتی بین خودروهای الکتریکی با رکورد ۸۳۶ کیلومتر را دارد. اخیراً یکی از فعالان حوزه خودرو با طی مسافتی در حدود ۸۰۵ کیلومتر توانسته است به این رکورد نزدیک شود؛ اما اگر یک راننده فقط به شعاع حرکتی خودروی خود اهمیت دهد، لوسید ایر چه مسافتی را طی خواهد کرد؟ کانال یوتیوب کیلووات اخیراً تصمیم گرفته است تا یک تست حداکثر شعاع حرکتی را برای لوسید ایر برگزار کند. این کانال خودروی خود را از لوسید تحویل گرفته و برای انجام تست به یوتا رفته است. آن‌ها خواسته‌اند رکورد جهانی گینس برای بیشتری مسافت طی شده با یک خودروی الکتریکی غیر خورشیدی یعنی ۱۶۰۸ کیلومتر را ارتقا دهند.

لوسید ایر رکورد شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی را شکست

اما آیا لوسید ایر دریم ادیشن می‌تواند تقریباً دو برابر شعاع حرکتی اعلامی توسط EPA برای خودش را ثبت کند؟ به نظر می‌رسد این یک هدف کاملاً جاه‌طلبانه خواهد بود اما تیم موردبحث از رکوردشکنی خود مطمئن است. برنامه این کانال نیز راندن خودرو با سرعت ثابت ۴۳ کیلومتر در ساعت بوده است و تقریباً هر ۳ ساعت نیز رانندگان عوض می‌شوند. هر زمانی که لوسید ایر نیاز به توقف داشته باشد راننده می‌تواند خودرو را در حالت خلاص قرار دهد و تا رسیدن به سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت شتاب گیری آرامی را تجربه کند.

لوسید ایر رکورد شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی را شکست

کارهای قبل از ثبت این رکورد شامل حذف برخی موارد همچون کف‌پوش‌ها برای کاهش وزن و افزایش فشار باد لاستیک‌ها بوده است. پس از اندکی رانندگی با لوسید ایر، تیم دست‌اندرکار این رکوردشکنی به حداکثر راندمان ۶.۴ مایل به ازای هر کیلووات ساعت رسیده‌اند. این امر نشان می‌دهد شاید تیم موردبحث نتواند به رکورد خود دست یابد زیرا در این حالت رانندگی حداکثر شعاع حرکتی چیزی حدود ۱۲۰۷ کیلومتر باید باشد. تست شروع می‌شود اما در ادامه فشار باد یکی از لاستیک‌ها کاهش می‌یابد و این امر راندمان خودرو را تحت تأثیر قرار می‌دهد. پس از حل مشکل توسط لوسید، همه‌چیز طبق برنامه پیش می‌رود.

لوسید ایر رکورد شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی را شکست

البته خودرو نمی‌تواند رکورد شعاع حرکتی ۷۰۰ مایل (۱۱۲۶ کیلومتر) را بشکند و باتری ۱۱۸ کیلووات ساعتی خودرو پس از طی ۱۱۰۶.۲ کیلومتر کاملاً خالی می‌شود. این عملکرد بسیار خوبی به شمار می‌آید و لوسید رکورد بیشترین مسافت طی شده توسط یک خودروی الکتریکی تولیدی در معابر عمومی را به نام خود ثبت می‌کند اما هنوز هم فاصله زیادی با رکوردهای جهانی گینس دارد. البته مجری کانال کیلووات می‌گوید لوسید ایر در جاده‌های نرم‌تر و با هوای مناسب می‌توانست عملکرد بهتری هم داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر