غرامت بازی سیاسی کانادایی ها با فدراسیون فوتبال؟


غرامت بازی سیاسی کانادایی ها با فدراسیون فوتبال؟

در شرایطی که تیم ملی فوتبال کشورمان برای آماده سازی در راه جام جهانی، خود را برای حضور در ونکوور کانادا آماده می کرد و مقدمات آن هم برنامه ریزی شده بود، ناگهان خبر لغو این دیدار از سوی فدراسیون کانادا تمامی برنامه ریزی فدراسیون فوتبال را برهم ریخت.

در شرایطی که تیم ملی فوتبال کشورمان برای آماده سازی در راه جام جهانی ، خود را برای حضور در ونکوور کانادا آماده می کرد و مقدمات آن هم برنامه ریزی شده بود، ناگهان خبر لغو این دیدار از سوی فدراسیون کانادا تمامی برنامه ریزی فدراسیون فوتبال را برهم ریخت.

این در شرایطی است که پیش از این هم کانادایی ها از برگزاری دیدار تدارکاتی دیگر ایران در این کشور با تیم ملی اکوادور جلوگیری کرده بودند تا عملا تیم ملی نتواند با طی کردن این مسیر طولانی، اهداف مدنظرش را به طور کامل پیاده کند.

البته پیش از این هم اقدامات سیاسی صورت گرفته در این کشور واقع در شمال آمریکا و همچنین اظهارات جاستین ترودو نخست وزیر این کشور و دخالت در امورات ورزشی فدراسیون کانادا، این دیدار را تحت فشار و با ابهام قرار داده بود.

غرامت بازی سیاسی کانادایی ها با فدراسیون فوتبال؟

حالا در این وضعیت، این دیدار لغو شده است و فدراسیون فوتبال هم در واکنش به این اقدام سیاست زده قصد دارد به فیفا شکایت کند تا هزینه ها، درآمدها و همه مسائلی که به واسطه این فسخ مانع از دسترسی کشورمان به آنها شده است را از طریق پیگیری حقوقی در فدراسیون جهانی دنبال کند.

برهمین اساس فدراسیون فوتبال قرار است در شکایت خود به فیفا دریافت مواردی مثل درآمد ۴۰۰ هزار دلاری که قرار بود از طریق این بازی دریافت کند، هزینه اقامت در این کشور، مسائل تبلیغات محیطی، پول بلیت سفر به ترکیه و اجاره هتل در استانبول و هرگونه خسارت مادی دیگر را پیگیری کند.

جدا از پیگیری این اتفاقات که جزو حق اصلی فدراسیون خواهد بود، باید از فدراسیون فوتبال پرسید خسارتی که این اقدام و نبود برنامه جایگزین و دیدار تدارکاتی برای تیم ملی در راه جام جهانی، بر پیکره تیم ملی وارد خواهد کرد، چقدر است؟ چه اندازه باید غرامت گرفته شود؟ آیا این غرامت را فقط باید کانادا پرداخت کند؟

در شرایطی که این فیفا دی را با دست خالی و بدون برگزاری بازی تدارکاتی با یک تیم ملی پشت سر می گذاریم، برنامه دیدارهای تیم ملی در فیفادی بعدی هم مشخص نیست و حریفان و رقبای کشورمان از مدت ها قبل بازی های دوستانه خود را برنامه ریزی کرده اند.

با این حال باید منتظر ماند تا دید فدراسیون فوتبال چه برنامه جایگزینی را ارائه خواهد داد، شاید باز هم کشور قطر تنها گزینه تیم ملی برای برگزاری اردوی تدارکاتی در این کشور باشد.

سایر رسانه‌ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022