چه تعداد از ایرانیان هنوز واکسن نزده‌اند؟


چه تعداد از ایرانیان هنوز واکسن نزده‌اند؟

فارس نوشت: عضو کمیسیون بهداشت با انتقاد از عدم تزریق واکسن از سوی یک پنجم ایرانیان گفت: دلیل کاهش مرگ و میر و بستری‌های کرونا را در چند ماه اخیر مشارکت اقشار جامعه در واکسیناسیون همگانی و رعایت پروتکل‌های بهداشت از سوی مردم و واردات و تزریق سریع واکسن کرونا است.

همایون سامه یح نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روزگاری تعداد مرگ و میر بیمارات ایرانی مبتلا به ویروس کرونا بیش از 700 نفر بود اما در حال حاضر این رقم به زیر 20 نفر و حتی در برخی روزها زیر 10 نفر رسیده است.

وی افزود: دولت سیزدهم از روزی که روی کار آمد مهم‌ترین برنامه خود را کاهش مرگ و میر کرونا اعلام کرد که با عزم همگانی این مهم را عملیاتی کرد؛ البته در روزهای ابتدایی دولت سیزدهم واردات انبوه واکسن کرونا صورت گرفت و بلافاصله به سمت تزریق گسترده رفتیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: واردات عمده واکسن کرونا در دولت سابق صورت نگرفت و نمی‌دانم چرا این کار انجام نشد که اگر این اقدام به موقع و در همان ایام صورت می‌گرفت بهتر می‌توانستیم برابر ویروس کرونا مقابله کرده و آنرا مهار کنیم.

سامه یح اظهار داشت: اگر افرادی که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند هم ترغیب به این کار شوند قطعا تعداد مرگ و میرها و بستری‌های کرونا به سمت صفر شدن پیش می رود؛ این در حالی است که که حدود یک پنجم ایرانیان واکسن نزده‌اند.

وی گفت: ساده‌انگاری و عادی انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا ممنوع است و باید همچنان اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنیم و نسبت به ورود بیماری از مرزها حساس باشیم.

بیشتر بخوانید:

مجوز توزیع واکسن آبله میمون در آمریکا صادر شد

چند میلیون نفر دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند؟

47231

کد خبر 1635316

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زرد زیباترین رنگ دنیاست وقتی بهنوش طباطبایی آن را به تن می‌کند! پیراهن جذاب این بازیگر ...