آجورلو به استقلال آرامش را تزریق کرد / تیم ما خیلی بدشانس است


آجورلو به استقلال آرامش را تزریق کرد / تیم ما خیلی بدشانس است

علی حمودی، مدافع اسبق استقلال بیان کرد: مدیران قبلی، استقلال را از موفقیت دور کرده بودند. با ورود آقای آجورلو خیلی مسائل تغییر کرد و تیم به یک جزیره ثبات رسید. معتقد هستم که سردار آجورلو به استقلال آرامش را تزریق کرد.

استقلالِ ۱۴۰۰ تقریبا تمام رکوردهای لیگ برتر را جا به جا کرد. بیشترین امتیاز کسب شده، کمترین گل خورده، بیشترین تعداد برد، کمترین تعداد شکست و بیشترین کلین شیت در طول یک فصل از جمله رکورد هایی است که تیمِ مجیدی موفق به شکستن آن ها شده است. لازم به ذکر است که آبی های پایتخت در مجموع فقط ۷۲ دقیقه از حریفان خود عقب افتادند.

در مسیر این موفقیت بزرگ و قهرمانی مقتدرانه، عوامل زیادی موثر بوده که کارشناسان تا به امروز، هرکدام به بخشی از آن‌ها اشاره کرده‌اند. برای بررسی بیشتر این موضوع و همچنین وضعیت این روزهای استقلال خوزستان درلیگ یک، گسترش نیوز گفت و گویی با علی حمودی کاپیتان فعلی آبی های خوزستان انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

آجورلو به استقلال آرامش را تزریق کرد / تیم ما خیلی بدشانس است

اتفاقاتی که در لیگ یک رخ می دهد، فوتبالی نیست

علی حمودی مدافع استقلال خوزستان درباره بازی اخیر با مس کرمان صدرنشین لیگ یک گفت: مس تیم قابل احترامی است که به احتمال زیاد لیگ برتری شده ولی به نظر من باخت ما خیلی فوتبالی نبود. ما به هیچ وجه مستحق شکست در این بازی نبودیم. اکثر مواقعی که در این فصل با شکست مواجه شدیم، در واقع مستحق چنین نتیجه ای نبودیم. با وجود ده نفره شدن بهتر از مس بازی کردیم و موقعیت های بهتری رو ایجاد کردیم. متاسفانه برخی اتفاقاتی که در نتایج بازی های لیگ یک رخ می دهد، فوتبالی نیست. به جرئت می گویم که بدشانس ترین تیمی که در آن بازی کردم استقلال خوزستان بوده است. حق تیم ما جایگاه به مراتب بهتری است.

ضربه ای که آبی های خوزستان در این فصل خوردند

او درباره وضعیت جدولی استقلال خوزستان در فاصله ۳ هفته تا پایان لیگ عنوان کرد: ما در این فصل چندین بار سرمربی عوض کردیم و بی ثباتی در کادرفنی به ما تا حد زیادی ضربه زد. از سوی دیگر اتفاقات فوتبالی اصلا به نفع ما رخ نداد و مسائل دیگر دست به دست هم داد تا موفق به کسب نتیجه مطلوب نشویم. سعی می‌کنیم که در ۳ بازی باقی مانده بهترین نتیجه را بگیریم و جایگاه خود را در جدول ارتقا بدهیم.

آجورلو به استقلال آرامش را تزریق کرد / تیم ما خیلی بدشانس است

عنصر موثر در قهرمانی تاریخی استقلال

حمودی در مورد عوامل تاثیرگذار در قهرمانی استقلال تهران اظهار کرد: به عقیده من در این فصل، حس خواستن و یا اراده واقعی برای دستیابی به موفقیت در همه ارکان باشگاه استقلال وجود داشت. از مدیریت تا کادرفنی و بازیکنان، همگی موفق شدند که به بهترین شکل عمل کنند. در جریان بازی ها نیز استقلال با استراتژی تدافعی، سعی بر این داشت که در ابتدا گل نخورد و سپس در زمان مناسب ضربه را به حریف وارد می کرد. این یک ذهنیت برنده بود که کادرفنی به خوبی آن را به بازیکنان منتقل کرده بود. استقلال در این فصل به نباختن عادت کرده بود. همانطور که شما هم شاهد بودید، تیم هایی که مقابل استقلال قرار می گرفتند به سختی می توانستد دروازه این تیم را تهدید کنند.

جزیره ثبات استقلال در این فصل

او در ادامه اضافه کرد: در خصوص بحث مدیریت، باید اشاره کنم که در فصول گذشته همه شاهد بودیم که مدیران باشگاه استقلال عملکرد خوبی نداشتند. آن ها مدام با کادرفنی و بازیکنان وارد زاویه می شدند و درکل آرامش را از تیم سلب کرده بودند. در‌واقع مدیران حاشیه سازِ قبلی، استقلال را از موفقیت دور کرده بودند. با ورود آقای آجورلو خیلی مسائل تغییر کرد و تیم به یک جزیره ثبات و آرامشی رسید. معتقد هستم که سردار آجورلو به استقلال آرامش را تزریق کرد. بلاشک یک تیم برای رسیدن به روزهای خوب، نیازمند یک مدیریت با ثبات است.

استقلال به تقویت ترکیب خود نیاز دارد؟

مدافع اسبق آبی ها درباره تقویت ترکیب استقلال برای فصل جدید توضیح داد: تیم های بزرگ در همه جای دنیا، علی رغم کسب موفقیت، برای حضور پرقدرت تر در هر فصل اقدام به تقویت خود می‌کنند. هر مقدار که تیم تقویت شود به نفع باشگاه است. قطعا در برخی پست ها استقلال نیاز بیشتری به تقویت و ترمیم دارد. به عنوان مثال در خط دفاع با توجه به جدایی ۲ مهره تاثیرگذار، که تا حدی دست آقای مجیدی و کادر ایشان در این مورد بسته شد، استقلال احتیاج به جذب مهره خواهد داشت. هر چقدر دست کادرفنی پرتر باشد، بی تردید به سود تیم خواهد بود.

آجورلو به استقلال آرامش را تزریق کرد / تیم ما خیلی بدشانس است

سیستم بازی استقلال به روز و کارآمد است

او در خصوص سبک بازی استقلال و تغییر تاکتیک برای فصل بعد عنوان کرد: سیستم فعلی استقلال واقعا به روز و کارآمد است و بسیاری از تیم های بزرگ جهان هم از این الگو استفاده می کنند. سبک نتیجه گرایی شاید به مذاق برخی هواداران خوش نیاید ولی همه دیدند که استقلال با این تفکر تا چه میزان موفق بود و تمام رکورد ها را جا به جا کرد. به نظرم استقلال در فصل آتی نیز با همین روش بازی ها را آغاز می کند که فکر درستی هم است.

اتحاد؛ رمز موفقیت استقلالِ ۱۴۰۰

علی حمودی درباره عملکرد کلی بازیکنان استقلال گفت: در فصل جاری مجموعه باشگاه استقلال فوق العاده کار کرد. از مدیریت تا بازیکنان همه یکدل و متحد بودند. در این فصل شرایط به نحوی نبوده که بازیکنی ۲۰ گل زده باشد یا هافبکی ۳۰ پاس گل داده باشد. ویژگی مهم استقلال در فصل جاری متکی نبودن به یک مهره بود. تمام بازیکن ها درحد توان خود برای استقلال زحمت کشیدند. بازیکنان جایگزین هم مثل حردانی عالی کار کرده و کمک حال تیم شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته