نماینده تفت و میبد: دولت سیزدهم راهی جز جراحی اقتصادی ندارد


نماینده تفت و میبد: دولت سیزدهم راهی جز جراحی اقتصادی ندارد

یزد-ایرنا- نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود آنکه تا اسفند ماه سال گذشته شاخص‌های اقتصادی کشور در دولت سیزدهم مثبت بوده است ولی این دولت راهی جز جراحی اقتصادی ندارد و با اراده ای قوی باید این کار در کشور انجام شود.

به گزارش روز جمعه دفتر نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، دکتر سیدجلیل میرمحمدی در آیینی به مناسبت گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در ناحیه مقاومت بسیج تفت افزود: تا پایان سال گذشته سیر تورم نزولی بود، نه به این معنا که گران شدن وجود نداشت بلکه شدت تورم و گرانی کاهش یافته بود.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در مدت فعالیت خود ۵۴ هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت را پرداخت کرد و پایه پولی به عنوان یکی از اساسی ترین شاخصه های تورمی از ۴۲.۶ درصد به ۳۶ درصد کاهش یافته است.

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی کشور، افزایش ۴۰ درصدی صادرات غیرنفتی، افزایش صادرات نفت خام، افزایش درآمدهای وصولی، کنترل هزینه های جاری دولت، شفاف سازی بانک ها با انتشار لیست ابربدهکاران، کاهش مالیات تولیدکنندگان از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد و جمع آوری انبارهای تملیکی که ۶۰ درصد آنها تخلیه شده است از اقدامات مثبت دولت سیزدهم در سال گذشته بود.

میرمحمدی ادامه داد: سال گذشته مجلس شورای اسلامی ۸ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی تصویب کرد ولی آخر سال دولت ۱۵.۵ میلیارد دلار تقریباً دو برابر پرداخت کرد تا در تأمین کالاهای اساسی دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ درصد بیشتر از نیاز کشور انسولین با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده است ولی هنوز با کمبود مواجه شدیم، اظهار داشت: تفاوت قیمت با کشورهای همسایه سبب سوء استفاده برخی برای قاچاق معکوس شد و انسولین که در کشور به قیمت یک دلار بود در برخی کشورهای منطقه با ۹ تا ۱۱ دلار فروخته می شد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: دولت به این تصمیم رسید که ۱۵.۵ میلیارد دلار را به جای اینکه به خط اول تولید کننده بدهد، به خط آخر یعنی مصرف کنندگان بدهد، اگرچه در ساز و کار اجرایی این طرح نواقصی وجود دارد ، زیرا قرار نبود پولی به حساب مردم ریخته شود به دلیل اینکه تزریق پول تورم زاست و بنا به توزیع کالابرگ الکترونیکی بود که با همان کارت بانکی انجام می شد.

امام جمعه تفت هم در این مراسم گفت: دولت های مختلف می خواستند جراحی بزرگ اقتصادی را انجام دهند ولی به هر دلیلی اقدام نکردند و دولت سیزدهم با اراده قوی به دنبال این موضوع رفت.

حجت الاسلام علی محمد گلوردی ضمن گرامیداشت سوم شهریورماه سالروز آزادسازی خرمشهر، افزود: ما خرمشهرهای زیادی در پیش داریم و باید آمادگی داشته باشیم، همان گونه که رزمندگان اسلام خرمشهر را آزاد کردند، نقشه های دشمن را یکی پس از دیگری خنثی کنیم.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟