5200 تهرانی امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند


5200 تهرانی امسال به حج تمتع مشرف می‌شوند

مدیر کل حج و زیارت استان تهران با بیان اینکه امسال 5 هزار و 200 زائر از تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند، گفت: این زائران در قالب 38 کاروان عازم سرزمین وحی خواهند شد.

به گزارش مشرق، سیدعباس حسینی، مدیر کل اداره حج و زیارت استان تهران در همایش متمرکز حج تمتع ۱۴۰۱ که در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد، اظهار داشت: امسال ۵ هزار و ۲۰۰ نفر از استان تهران در قالب ۳۸ کاروان به حج تمتع مشرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه زائران حج تمتع قبل از اعزام حج در قالب یک کاروان احساس همشهری بودن با یکدیگر می‌کنند، افزود: در هنگام اعزام مشاهده می‌کنیم که با سایر استان‌ها همراه هستیم و بعد با سایر زوار کشورهای اسلامی به زیارت می‌پردازیم؛ به طوری که هر کدام مدام با زبان و آداب مختلف مفاهیم عقیدتی را نشان می‌دهند.

حسینی با اشاره به اینکه زائران در هتل خود آمیزه‌ای از فرهنگ‌های متنوع را تجربه می‌کنند، تصریح کرد: در این سفر معنوی شما می‌توانید با همه هم‌استانی‌ها و هموطنان خود معاشرت داشته باشید. بنابراین از پوسته استانی خارج شده و هویت ایرانی، اسلامی پیدا خواهید کرد.

مدیرکل حج و زیارت استان تهران با بیان اینکه زائران ایرانی در بین سایر زائران کشورهای اسلامی حضور می‌یابند، گفت: لازم است در این سفر معنوی، هنر همزیستی با هم کاروانی و سایر زائران دیگر کشورهای اسلامی را تمرین کنید و آستانه صبر را بالا ببرید و به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران پیام‌رسان فرهنگ غنی ایرانی اسلامی باشید.

مدیر اداره حج و زیارت استان تهران با بیان اینکه امسال شعار حج تمتع به عنوان «حج خودسازی، انسجام و دفاع از مسجدالاقصی» نام‌گذاری شده است، ادامه داد: بهتر است در این سفر معنوی یادی کنیم از شهید حاج قاسم سلیمانی و با خود عهد ببندیم که ضمن خودسازی، با یادی از این شهید و آرمان‌های مکتب حاج قاسم نائب‌الزیاره ایشان باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!