مهمترین راهبرد عصر غیبت/معنای صِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ در کلام امام صادق(ع)


مهمترین راهبرد عصر غیبت/معنای صِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ در کلام امام صادق(ع)

حجت‌الاسلام نصوری با بیان اینکه پیشوایان دینی ما انتظار را راهبرد مهم این برهه تاریخی یعنی عصر غیبت امام زمان(عج) دانسته‌اند، گفت: امام مهدی(عج) آن صراط مستقیمی است که از خدا هدایت به آن را می‌خواهیم.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری» درباره انتظار کاربردی، اظهار کرد: عقیده به ظهور حضرت مهدی(عج) به عنوان مصلح و منجی و آمادگی برای انقلاب جهانی ایشان به قدری ضروری و حیاتی بوده که پیشوایان دینی ما انتظار را راهبرد مهم این برهه تاریخی یعنی عصر غیبت امام زمان(عج) دانسته اند.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) افزود: به عبارت دیگر، عملاً در دوران غیبت نسبت به انتظار توجهات ویژه ای داده شده یعنی چشم به راهی برای تحقق مهمترین اتفاق هستی در زمانه ای که ما زندگی می کنیم از این رو، انتظار دوره زمینه سازی است و هر حرکت و انقلابی این را نداشته باشد، بی اثر است.

وی با بیان اینکه انتظار کمک می کند کمبودها و نیازها را بشناسیم و برای رفع آنها اقدام کنیم، گفت: این خاصیت انتظار است که انسان را به آمادگی می رساند، از وظایف اصلی انسان در دوران غیبت امام عصر(عج)، انتظار فرجِ منجی عدالت‌گستر است، وقتی این وظیفه را به درستی انجام دهیم، حقیقت انتظار برای انسان ها روشن می شود تا به نحو احسن در این مسیر قدم بردارند.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه امام مهدی(عج) همان صراط مستقیمی است که از خدا می خواهیم ما را به آن هدایت کند «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ»، ابراز کرد: امام صادق(ع) در تفسیر این آیه فرمودند: صراط مستقیم درخواست راهیابی به راه و معرفت امام است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه راه های متعددی برای انسان وجود دارد اما انسان مومن راه خدا و اولیای الهی را برمی گزیند که بر خلاف راه طواغیت و هوس های مردمی، ثابت است. انسان در پیمودن این راه الهی به مسیر و مقصد مطمئنی می رسد مقصدی که شکست ندارد. از این رو، خدا در قرآن دین پابرجا را مسیر مستقیم معرفی کرده است مسیری که به بلد راه یعنی امام نیاز دارد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو