جریمه 300 میلیون دلاری فیات-کرایسلر به خاطر تقلب آلایندگی


جریمه 300 میلیون دلاری فیات-کرایسلر به خاطر تقلب آلایندگی

فیات-کرایسلر با وزارت دادگستری آمریکا درباره تقلب آلایندگی برخی محصولات رم و جیپ مذاکره کرده است. طبق گفته رویترز، این خودروساز به رفتارهای مجرمانه خود اعتراف می‌کند و با جریمه 300 میلیون دلاری روبرو می‌شود. وانت‌های دیزلی رم 1500 و شاسی بلندهای جیپ گرند چروکی مدل 2014 تا 2016 موردبررسی قرار گرفته‌اند. در سال 2017 … The post جریمه 300 میلیون...

فیات-کرایسلر با وزارت دادگستری آمریکا درباره تقلب آلایندگی برخی محصولات رم و جیپ مذاکره کرده است. طبق گفته رویترز، این خودروساز به رفتارهای مجرمانه خود اعتراف می‌کند و با جریمه ۳۰۰ میلیون دلاری روبرو می‌شود.

جریمه 300 میلیون دلاری فیات-کرایسلر به خاطر تقلب آلایندگی

وانت‌های دیزلی رم ۱۵۰۰ و شاسی بلندهای جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ موردبررسی قرار گرفته‌اند. در سال ۲۰۱۷ موسسه EPA متوجه نقض قوانین هوای پاک فیات-کرایسلر شد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری اکودیزل این خودروساز طبق گفته‌ها میزان نیتروژن اکسید بیشتری را در برخی شرایط رانندگی به ویژه سرعت‌های بالاتر منتشر می‌کند. برای پنهان کردن این موضوع از یک نرم‌افزار مدیریت پیشرانه‌ای استفاده می‌شود که در تست‌های EPA تشخیص داده نمی‌شود. به همین خاطر میزان آلایندگی این پیشرانه در برخی شرایط بیشتر می‌شود.

جریمه 300 میلیون دلاری فیات-کرایسلر به خاطر تقلب آلایندگی

فیات-کرایسلر در سال ۲۰۲۱ بخشی از استلانتیس شد. رسانه‌ها با استلانتیس درباره این موضوع تماس گرفته‌اند اما فعلاً پاسخی دریافت نکرده‌اند. رویترز می‌گوید شاید تا چند روز آینده شاهد انتشار بیانیه‌ای رسمی از سوی این خودروساز باشیم. این اولین باری نیست که فیات-کرایسلر درباره مشکل موردبحث گفت‌وگو می‌کند. در سال ۲۰۱۹ بود که این برند مشکلات مربوط به نقض قوانین آلایندگی پیشرانه‌های دیزلی را با پرداخت ۸۰۰ میلیون دلار جریمه حل کرد. همچنین حدود ۱۰۰ هزار دستگاه از محصولات رم و جیپ فراخوان شدند تا نرم‌افزار پیشرانه آن‌ها به‌روز شود. این خودروساز در همان زمان اظهار داشت به‌روزرسانی نرم‌افزاری تأثیری روی مصرف سوخت کلی و یا سواری خودروها نخواهد داشت اما کانسومر ریپورتز مدعی شد مالکان محصولات رم و جیپ شاهد افت مخصوص قدرت و افزایش مصرف سوخت خودروهای خود بوده‌اند.

جریمه 300 میلیون دلاری فیات-کرایسلر به خاطر تقلب آلایندگی

گفته می‌شود کارمندان فیات-کرایسلر نیز به نقض قوانین متهم شده‌اند. ظاهراً گفته می‌شود یکی از کارکنان این خودروساز برای نصب دستگاه‌های موردبحث در زمان تست‌ها توطئه کرده است. فیات-کرایسلر قبلاً گفته بود از چنین دستگاه‌های تقلبی استفاده نکرده و همواره نقض قوانین را رد می‌کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس