23 شعبه بانک کشاورزی استان اردبیل آماده ارائه تسهیلات حمایت از تولید به دامداران است


23 شعبه بانک کشاورزی استان اردبیل آماده ارائه تسهیلات حمایت از تولید به دامداران است

اردبیل- ایرنا - مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: 23 شعبه اعتباری بانک کشاورزی در استان آماده ارائه تسهیلات مردمی‌سازی یارانه‌ها و حمایت از تولید واحدهای دامی و مرغداری است.

داود رجبی روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: پرداخت تسهیلات حمایتی بر اساس سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی در قالب دامدار کارت تا سقف ۲ میلیارد ریال با نرخ سود ۱۰ درصد برای واحدهای کوچک دامداری روستایی و تسهیلات بالای ۲ میلیارد ریال با نرخ ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد برای واحدهای متوسط و واحدهای صنعتی بزرگ در شعب بانک کشاورزی استان اردبیل آغاز شده است.

وی افزود: این تسهیلات پس از ثبت‌نام در سامانه سیتا و تایید سازمان جهاد کشاورزی استان و اطلاعات دریافت شده از این سامانه پرداخت می‌شود.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: برای انجام امور بانکی پرداخت این تسهیلات، ۲۳ شعبه بانک کشاورزی روز گذشته تا ساعت ۱۸ و امروز جمعه نیز تا ساعت ۱۳ دایر و فعال بود و به ارائه خدمات به مشتریان و متقاضیان پرداخت.

وی بیان کرد: بانک کشاورزی به عنوان بازوی تامین مالی بخش کشاورزی با هدف تحقق طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و حمایت از تولیدکنندگان دام و طیور آمادگی کامل دارد تا همگام با سیاست‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی با تمام توان و ظرفیت کارشناسی خود فعالیت کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی مدیریت‌ها و مراکز خدمات جهاد کشاورزی آماده معرفی دامداران و مرغداران به بانک کشاورزی برای دریافت کارت اعتباری نهاده دام و طیور است.

نادر تقی‌زاده افزود: هیچ گونه مشکلی در معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات و ارائه خدمات به دامداران و مرغداران وجود ندارد و کارکنان و مدیریت‌های جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی آماده ارائه خدمات به همه مراجعان و متقاضیان هستند.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل ۱۸ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که معادل ۱.۰۹ درصد از مساحت کل کشور ایران است.

۴۳.۶ درصد از مساحت استان این استان شامل ۸۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۵۰.۴ درصد معادل ۹۴۹ هزار هکتار مرتع، ۳.۵ درصد برابر ۶۳ هزار هکتار جنگل و مابقی نیز مربوط به سایر کاربری‌هاست.

اراضی زراعی استان به مساحت ۷۷۸ هزار هکتار است که ۵۱۵ هزار هکتار آن به صورت دیم و ۲۲۵ هزار هکتار آن نیز به صورت آیی کشت می‌شود و در ۳۹ هزار هکتار از اراضی این استان نیز باغ احداث شده است.

سالانه بالغ بر ۴.۵ میلیون تن محصول کشاورزی در استان اردبیل تولید می‌شود که معادل چهار درصد مجموع محصولات تولید شده کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس