سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خلخال گرامی داشته شد


سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خلخال گرامی داشته شد

اردبیل - ایرنا - همزمان با سالروز شهادت ششمین خورشید پرفروغ سپهر امامت و ولایت و رئیس مذهب جعفری ، حضرت امام جعفر صادق (ع) جای جای شهرستان خلخال غرق در ماتم و عزا شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: دسته‌های عزاداری پیش از ظهر امروز از محل حوزه علمیه جعفریه حرکت و در مسیر مصلای نماز جمعه این شهر در خیابان‌ها و معابر عمومی عزداری کردند.

حجت‌الاسلام صابر طهماسبی با بیان اینکه در بین شهدا ، علما و روحانیون سردمداران حقیقی دفاع از حیثیت اسلام، قرآن و شیعه هستند، افزود: شهدای روحانی ارج و قرب والایی در پیشگاه خداوند دارند چرا که رسالت آنها رسالت روشنگری، هدایت و بصیرت بوده است.

وی با اشاره به گوشه‌هایی از تاریخ مبارزات روحانیون در دوره معاصر کشور خاطرنشان کرد: از عصر قاجار تاکنون دشمنان همیشه از هیبت روحانیون و طلاب در هراس و نگرانی بوده‌اند ، طوری که بارها با هجمه به حوزه‌های علمیه قصد برهم زدن طریق و راه آنها در تربیت نسلی را داشتند که در دوران دفاع مقدس تجلی عینی آن را به همت بزرگ معمار انقلاب اسلامی امام راحل شاهد بودیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال به مکتب انسان‌ساز و الهام‌آفرین امام جعفر صادق(ع) اشاره و بیان کرد: این امام بزرگوار در طلایی‌ترین عصر شکوفایی علم، ادب و معرفت اسلامی توانست با تربیت صدها شاگرد علوم مختلف اندیشه بارور اسلام و تشیع را به معرض نمایش بگذارد.

حجت‌الاسلام طهماسبی به واهمه دشمن از سه مفهوم اصلی نهضت اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان همیشه از نهضت حسینی، پیام غدیر و جامعه آرمانی مهدویت هراس و نگرانی داشتند چرا که شهادت، ولایت و انتظار این جامعه را از آسیب‌ها و تهدیدها در امان نگه داشته است.

همچنین به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم عزاداری قبل از خطبه‌های نماز جمعه خلخال در مصلای آیت‌الله خامنه‌ای این شهر برگزار و نمازگزاران عزادار در سوگ شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

مشابه این مراسم طی شب گذشته و پیش از ظهر امروز در شهرهای کلور و هشجین مراکز بخش‌های شاهرود و خورش‌رستم شهرستان خلخال برگزار شد.

خلخال در جنوب اردبیل قررا دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند