آئین عزاداری امام صادق (ع) در پاکدشت برگزار شد


آئین عزاداری امام صادق (ع) در پاکدشت برگزار شد

پاکدشت - ایرنا - همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت، آئین عزاداری شهادت امام صادق(ع) در شهرستان پاکدشت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مردم و مسئولان شهرستان پاکدشت روز جمعه با اجتماع در مزار شهدای گمنام دانشگاه ابوریحان، ضمن زیارت قبول این شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، در قالب دسته‌های سینه‌زنی، به سمت گلزار شهدای صحن مصلای نماز جمعه امام خمینی(ره) حرکت کردند.
مردم خداجوی شهرستان پاکدشت مسیر این دو گلزار شهدای گمنام را پیاده طی کرده و هم نوا با ذاکران اهل بیت عصت و طهارت به عزاداری پرداخته و در غم شهادت ششمین امام شیعیان جهان، به عزاداری پرداختند.
عزاداران در حالی که لباس‌های سیاه برتن داشته و طی روزهای اخیر، سردر منازل، مغازه‌ها و خیابان‌های شهر را سیاه‌پوش کرده بودند، پس از زیارت قبور شهدای گمنام مدفون در صحن مصلای نماز جمعه، در اجتماعی عظیم و با شکوه در مصلا، به عزاداری پرداخته و این مصیبت عظما را محضر حضرت ولیعصر(عج) تسلیت عرض کردند.
امام جعفر صادق (ع) در روز بیست و پنج شوال سال ۱۴۸ هجری قمری و در سن ۶۵ سالگی بر اثر مسمومیت به شهادت رسید. مرقد مطهر ایشان در قبرستان بقیع واقع در مدینه منوره در کنار قبر پدر، پدر بزرگ و امام حسن مجتبی (ع) قرار دارد.
در تقویم جمهوری اسلامی سالروز شهادت امام صادق (ع) تعطیل رسمی است.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات