میانگین سن خودروهای سواری در آمریکا به 12.2 سال رسید، عدم تمایل مشتریان به خرید خودروهای جدید


میانگین سن خودروهای سواری در آمریکا به 12.2 سال رسید، عدم تمایل مشتریان به خرید خودروهای جدید

صنعت خودروسازی همچنان با مشکلات زیادی در زمینه تولید و تحویل خودروهای جدید مواجه است. در ایالات ‌متحده و احتمالاً در بسیاری از بازارها در سراسر جهان، این کمبود روی قیمت خودروهای نو و دست‌دوم تأثیر منفی می‌گذارد. بنابراین مردم نسبت به گذشته...

صنعت خودروسازی همچنان با مشکلات زیادی در زمینه تولید و تحویل خودروهای جدید مواجه است. در ایالات ‌متحده و احتمالاً در بسیاری از بازارها در سراسر جهان، این کمبود روی قیمت خودروهای نو و دست‌دوم تأثیر منفی می‌گذارد. بنابراین مردم نسبت به گذشته خودروهای کمتری خرید و فروش می‌کنند. در نتیجه میانگین سن خودروها در آمریکا در حال افزایش است.

طبق پژوهش سازمان S P گلوبال موبیلیتی، میانگین سن خودروهای سواری و کامیون‌ها در آمریکا در سال ۲۰۲۲ به ۱۲.۲ سال رسیده است که در مقایسه با سال گذشته تقریباً دو ماه افزایش داشته است. این پنجمین سال متوالی است که میانگین سن خودروها در ایالات ‌متحده افزایش‌ یافته است و نتایج امسال یک رکورد محسوب می‌شود. ناوگان خودروهای سبک و کامیون‌های سبک در آمریکا به ۲۸۳ میلیون دستگاه افزایش پیدا کرده است.

متخصصان این سازمان دلیل افزایش سن خودروها را محدودیت‌های زنجیره تأمین ناشی از کمبود ریزتراشه، بحران کرونا، جنگ در اوکراین و سایر عوامل جهانی می‌دانند. در نتیجه افراد کمتری اقدام به خرید خودروهای جدید می‌کنند و ترجیح می‌دهند همچنان از خودروی قدیمی خودشان استفاده کنند.

در سال ۲۰۲۱، بیش از ۱۱ میلیون خودرو اسقاط شدند که کمترین میزان سالانه در دو دهه گذشته بود. جالب اینجاست که در سال 2020 بیش از ۱۵ میلیون خودرو اسقاط شدند که طی ۲۰ سال گذشته یک رکورد بوده است.

S P پیش‌بینی می‌کند که میانگین سن خودروهای سبک در ایالات‌ متحده تا پایان سال 2022 و در سال ۲۰۲۳ همچنان افزایش خواهد یافت. با توجه به تداوم بحران کمبود ریزتراشه، هیچ امیدی به افزایش تولید و تحویل خودروهای جدید وجود ندارد. همچنین پیچیده‌تر شدن فناوری خودروهای جدید فشار بیشتری بر زنجیره تأمین ریزتراشه‌ها وارد می‌کند، در نتیجه روند بهبود صنعت خودرو کندتر می‌شود.

البته تاد کمپاو عضو سازمان S P امیدوار است که با افزایش تولید خودروهای جدید طی چند سال آینده میانگین سن خودروهای سواری در آمریکا کاهش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر