کم مصرف ترین خودروهای جهان، معرفی 6 ماشین برتر


کم مصرف ترین خودروهای جهان، معرفی 6 ماشین  برتر

مصرف خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین خاطر شرکت‌های تولید اتومبیل به دنبال طراحی خودروهای کم‌مصرف و سازگار با محیط هستند. شرکت‌های زیادی به جمع تولیدکنندگان اتومبیل‌های پاک و هیبریدی پیوسته‌اند. همچنین شرکت‌هایی که محصولات بنزینی و...

مصرف خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین خاطر شرکت‌های تولید اتومبیل به دنبال طراحی خودروهای کم‌مصرف و سازگار با محیط هستند. شرکت‌های زیادی به جمع تولیدکنندگان اتومبیل‌های پاک و هیبریدی پیوسته‌اند. همچنین شرکت‌هایی که محصولات بنزینی و دیزلی خود را از رده خارج نکرده‌اند، به دنبال طراحی خودرو با مصرف پایین هستند. شرکت‌های بزرگ ماشین‌سازی روزانه، کم‌مصرف‌ترین خودروهای جهان از نظر استفاده از سوخت و هزینه وسایل مصرفی را به بازار عرضه می‌کنند.

با توجه به آسیب‌های بنزین به محیط زندگی، مصرف بالای آن و ضرورت بحث مدیریت هزینه‌ها، انتخاب خودرو کم‌مصرف بسیار اهمیت پیدا کرده است. استراتژی شرکت‌های تولیدی ماشین به سمت تولید زایئات و آلایندگی‌های کمتر است؛ به همین خاطر تولید خودروهای برقی، گازی، الکتریکی و هیبریدی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با توجه به اهمیت مصرف سوخت برای رانندگان، مطالعه این نوشته برای 5 دقیقه خالی از لطف نخواهد بود. پس همراه ما باشید، ما در این مقاله به بررسی کم‌مصرف‌ترین خودروهای داخلی و خارجی می‌پردازیم.

معرفی 3 تا از کم‌مصرف‌ترین خودروهای داخلی

خودروسازان خارجی با بهینه‌سازی عملکرد فنی خودرو و تولید، مصرف سوخت خود را کاهش می‌دهند. همچنین با راه‌اندازی خط تولید خودروهای هیبریدی، قدم بزرگی در حفاظت از محیط‌ زیست دارند. اما در کشور ایران، خودروسازی‌های داخلی مصرف سوخت خود را با موتور خودرو کاهش می‌دهند. همچنین در تولید ماشین‌های داخلی به نسبت نمونه‌های خارجی از قطعات ارزان‌تری استفاده شده است و هزینه تعویض لوازم آن‌ها به صرفه‌تر است. در این قسمت به بررسی کم‌مصرف‌ترین خودورهای داخلی می‌پردازیم.

1. خلق TU3 و TU5 برای 206 و مصرف پایین بنزین

همه خودروهایی که به موتور TU5 مجهز هستند از مصرف پایینی برخوردارند. استفاده از موتور TU5 برای تولید پرشیا هم به کاهش مصرف آن کمک کرده است. اما این موتور برای ماشین پژو 206 طراحی شده است و عملکرد بسیار خوبی در آن دارد. 206 در همه تیپ‌ها با برخورداری از موتور TU5 به عنوان یک ماشین کم‌مصرف داخلی به حساب می‌آید؛ این موضوع یک مزیت منحصر به فرد برای این ماشین داخلی است. پژو 206 یک ماشین با شتاب بالا و مصرف پایین است. باتوجه به شلوغی شهر و کمبود جای پارک، این اتومبیل بهترین ماشین بعد از پراید برای استفاده در سطح شهر است.

کم مصرف ترین خودروهای جهان، معرفی 6 ماشین  برترمصرف پایین ۲۰۶

همچنین با تولید ماشین پژو 206 تیپ دو با موتور TU3 حجم مصرف این اتومبیل به شدت کاهش پیدا کرده است. این ماشین دارای حجم 1.4 لیتری، قدرت موتور 75 اسب بخار، گشتاور 115 نیوتون متری و گیربکس پنج سرعته است. 206 با موتور TU3 در هر 100 کیلومتر تنها نزدیک به 6 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

2.تولید سمند LX با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی

در ماشین سمند نسخه LX از موتور پرطرفردار EF7 استفاده شده است. این ماشین در هر 100 کیلومتر حدود 7 لیتر بنزین مصرف می‌کند؛ این میزان مصرف برای ماشینی با وزن 1240 کیلوگرم بسیار مناسب است. سمند با قدرت 114 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتون متری و بدنه‌ای سنگین، یک خودرو کم‌مصرف و بهینه برای خانواده است.

کم مصرف ترین خودروهای جهان، معرفی 6 ماشین  برترسمند ماشین کم‌مصرف داخلی

بقیه مدل‌های سمند به غیر از LX، جزو پر مصرف‌ترین اتومبیل‌های داخلی هستند. ایران‌خودرو در سال 1383 با هدف بهینه‌سازی مصرف سوخت مدل LX را به بازار عرضه کرد. البته قابل چشم‌پوشی نیست که سمند LX طرفداران بسیاری پیدا کرده و به یکی از اتومبیل‌های پرطرفدار داخلی است.

3. تندر نود یک خودرو داخلی با کیفیت بالا از همه نظر

ماشین تندر 90 از ویژگی‌های منحصر به فرد بسیاری برخوردار است؛ ویژگی‌هایی که آن را از معدود اتومبیل‌های باکیفیت داخلی کرده است. این ماشین دارای موتور 1.6 لیتر، 4 سیلندر، 16 سوپاپ تنفس طبیعی، قدرت 110 اسب بخار و گشتاور 140 نیوتون متری است. تندر نود به دو صورت دستی و اتوماتیک در بازار وجود دارد. مصرف سوخت شهری و جاده‌ای این ماشین به ترتیب 9 و 5.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این میزان مصرف در بین خودروهای داخلی بسیار بهینه است.

کم مصرف ترین خودروهای جهان، معرفی 6 ماشین  برترتندر 90 اتومبیل داخلی باکیفیت

3 تا از بهترین خودروهای خارجی کم‌مصرف و هیبریدی

با توجه به رشد نمایی صنعت خودرو در جهان بسیاری از شرکت‌های خودروسازی قادر به تولید ماشین‌های هیبریدی هستند. خودروهایی که کمک بسیار زیادی به حفاظت از محیط زیست می‌کنند. تنها نکته منفی ماشین‌های هیبریدی قیمت بالای آن‌ها است.

خودروهای خارجی با بهینه سازی مواردی مثل سیستم سوخت‌رسانی و انتقال نیرو به تولید خودروهایی با مصرف پایین می‌پردازند. اگر از طرفداران خودرو با مصرف کم انرژی هستید پس بهتر است سراغ خودروهای ژاپنی، کره‌ای و آمریکایی رفته و از میان آن‌ها خودرو بنزینی کم مصرفی را انتخاب کنید. این خودروها در کنار مصرف پایین جزو کم استهلاک ترین خودرو وارداتی نیز به حساب می‌آیند.

1. میتسوبیشی میراژ، اتومبیل کم مصرف و اقتصادی ساخت ژاپن

خودرو میتسوبیشی در سال 2015 به بازار عرضه شد ولی مورد استقبال مردم قرار نگرفت. این اتومبیل در سال 2017 با تغییر ظاهر و امکانات رفاهی بیشتر دوباره شانس خود را امتحان کرد. با توجه به تغییرات ظاهری جذاب‌تر، استفاده از کروز، ایربگ جانبی، استارت دکمه‌ای و هنذفری طرفداران بیشتری نسبت به مدل قبلی خود پیدا کرد.

کم مصرف ترین خودروهای جهان، معرفی 6 ماشین  برترماشین میتسوبیشی

میراژ هاچ‌بک دارای قدرت 79 اسب بخار و موتور سه سیلندری است که به 5 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر در شهر نیاز دارد. همچنین مصرف سوخت آن در جاده 3.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است. به این ترتیب میتسوبیشی میراژ ژاپنی یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای جهان به شمار می‌آید.

2. درخشش ماشین کیا سراتو در مصرف انرژی و استهلاک

کیا سراتو ماشین کره‌ای است که از فروش بالایی برخوردار است. دوام این اتومبیل باعث شده تا به عنوان یک ماشین با مصرف انرژی و استهلاک پایین به حساب بیاید. کیا سراتو با مصرف 6.6 لیتر در سفر جاده‌ای و 9 لیتر در شهر به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب یک اتومبیل با مصرف پایین خارجی است. این اتومبیل کره‌ای با شتاب بالا، قدرت 124 اسب بخار و گشتاور 156 نیوتون متری در بازار ایران نیز هواداران خود را دارد.

کم مصرف ترین خودروهای جهان، معرفی 6 ماشین  برتراستهلاک و مصرف کم کیا سراتو

3.هیوندا Ioniq Electric مقرون به صرفه‌ترین ماشین برقی

ماشین هیوندا LONIQ Electric یکی از کم‌مصرف‌ترین اتومبیل‌های الکترونیک در دنیاست. این اتومبیل تنها در ایالت کالیفرنیا، کلرادو، ماین، ماساچوست، مریلند، نیوجرسی، نیویورک، اورگان، رودآیلند، ورمونت در دسترس است.

کم مصرف ترین خودروهای جهان، معرفی 6 ماشین  برترماشین برقی هیوندا LONIQ Electric

برند LONIQ Electronic نزدیک به 200 مایل( حدود 300 کیلومتر) را بدون توقف طی می‌کند. ظرفیت این اتومبیل 38.3 کیلووات است. LONIQ در فضای عمومی و با منبع شارژ سریع DC در زمان یک ساعت و منبع شارژ کند AC در مدت شش ساعت شارژ می‌شود. همچنین زمان شارژ خانگی این اتومبیل با دو منبع شارژ سریع و کند 19 تا 6 ساعت است. تنها نکته منفی این ماشین عدم دسترسی به ایستگاه شارژ PLUGSHARE است.

نوسان قیمت بنزین و آسیب به محیط 2 دلیل اصلی خرید اتومبیل کم‌مصرف

همه ما به دنبال تهیه یک اتومبیل با هزینه تعویض وسایل و مصرف انرژی کم هستیم. ما در این مقاله به معرفی 6 اتومبیل داخلی و خارجی با مصرف پایین پرداختیم. با توجه به نوسان روزانه قیمت بنزین و سوخت و در کنار آن ایجاد آلاینده‌های محیطی و آسیب به بوم، امروزه شرکت‌های خودروسازی به دنبال حذف خودرو با مصرف بالا و ناپاک هستند. به همین ترتیب رقابت زیادی برای تولید بهترین خودرو هیبریدی وجود دارد. استفاده از این اتومبیل‌ها در کنار هزینه بیشتر، آسیب کمتری به محیط‌زیست می‌زند.

به نظر شما چه خودرو دیگری در این لیست قرار می‌گیرد؟ ماشین بنزینی با مصرف کم بهتر است یا اتومبیل هیبریدی؟ بی‌صبرانه منتظر شنیدن نظرات شما هستم.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا