بازگشت کیمی رایکونن راننده سابق فرمول یک به دنیای موتور اسپرت


بازگشت کیمی رایکونن راننده سابق فرمول یک به دنیای موتور اسپرت

کیمی رایکونن قهرمان سابق فرمول یک در سال 2007 پس از بازنشستگی از فرمول یک، این بار با نسکار به موتور اسپورت بازگشت. این راننده‌ی باتجربه قرار است با شورولت کامارو ZL1 و همراه تیم آمریکایی Trackhouse Racing در تاریخ 21 اوت در پیست Watkins Glen به رقابت بپردازد. تیم Trackhouse Racing درواقع بخشی از … The post بازگشت کیمی رایکونن راننده سابق فرمول...

کیمی رایکونن قهرمان سابق فرمول یک در سال ۲۰۰۷ پس از بازنشستگی از فرمول یک، این بار با نسکار به موتور اسپورت بازگشت. این راننده‌ی باتجربه قرار است با شورولت کامارو ZL1 و همراه تیم آمریکایی Trackhouse Racing در تاریخ ۲۱ اوت در پیست Watkins Glen به رقابت بپردازد.

تیم Trackhouse Racing درواقع بخشی از Trackhouse Entertainment Group است که توسط راننده‌ی سابق مسابقات یعنی جاستین مارکس و رپر معروف پیت بول تأسیس شده است. رایکونن در راستای برنامه‌ای به نام پروژه‌ی ۹۱ که رانندگان معروفی در آن حضور دارند، در این تیم مسابقه خواهد داد.

کیمی رایکونن پیش از این در فرمول یک با تیم‌های مکلارن، سائوبر، لوتوس، آلفارومئو و فراری موفق به کسب ۲۱ مقام اولی و ۱۰۳ پودیوم شده است.

بازگشت کیمی رایکونن راننده سابق فرمول یک به دنیای موتور اسپرت

رایکونن یک‌بار در سال ۲۰۰۹ از فراری و فرمول یک رفت و به مدت دو سال در این رقابت‌ها شرکت نکرد. او در این دو سال در مسابقات رالی و نسکار نیز ظاهر شد تا اینکه دوباره با لوتوس به فرمول یک بازگشت.

پیش از این کیمی رایکونن در ماه مه ۲۰۱۱ در مسابقات Xfinily و Truck Series در Cherlotte Motor Speedway شرکت کرد، اما هیچ‌وقت موفق به کسب پودیوم نشده است.

رایکونن درباره‌ی رقابت در نسکار می‌گوید:

برای بازگشت به پیست تصمیمی نداشتم، اما یک روز جاستین از سوئیس به خانه‌ی من آمد و من را قانع کرد که چه برنامه‌ی درجه یکی دارد.

بازگشت کیمی رایکونن راننده سابق فرمول یک به دنیای موتور اسپرت

وی ادامه داد:

شرکت در نسکار برای من سرگرم کننده است، اما در عین حال می‌دانم که رقابت‌های نسکار چه قدر رقابتی است برای همین آن را جدی می‌گیرم.

جاستین مارکس درباره‌ی رایکونن می‌گوید:

زمانی که در حال برنامه‌ریزی پروژه‌ی ۹۱ بودم، رایکونن اولین راننده‌ای بود که به ذهنم آمد. او یک راننده‌ی بااستعداد و فوق‌العاده است و در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارد.

در حال حاضر دنیل سوارز با شماره‌ی ۹۹ و رأس چستین با شماره‌ی ۱ برای تیم Trackhouse Racing مسابقه می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی