اردوگاه شهید باهنر تهران مزین به حضور 2 شهید گمنام دانش‌آموز/ دانش‌آموزان: هوای دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها را داشته باشید


اردوگاه شهید باهنر تهران مزین به حضور 2 شهید گمنام دانش‌آموز/ دانش‌آموزان: هوای دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها  را داشته باشید

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، امروز مهمان داریم؛ مهمانان عزیزی که قرار است صاحبخانه شوند؛ محوطه آب و جارو شده است و بوی عطر گل در فضای اردوگاه پیچیده است. تعداد زیادی از خانواده شهدا با قاب‌هایی از تصاویر...

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، امروز مهمان داریم؛ مهمانان عزیزی که قرار است صاحبخانه شوند؛ محوطه آب و جارو شده است و بوی عطر گل در فضای اردوگاه پیچیده است.

تعداد زیادی از خانواده شهدا با قاب‌هایی از تصاویر شهدا آمده‌اند؛ دانش‌آموزان هم دست در دست والدین هستند؛ حس و حال عجیبی است؛ امروز خیسی گونه‌های تر شده از اشک، خشک نمی‌شود. عجب روزی است.

روزى خاک پاک وطن لاله زار شد از خون سرخ آنهایی که رفتند تا بمانیم؛ آنان که تا آخرین قطره خون سرعهد خویش ماندند؛ مردانى که پرواى نام نداشتند و گمنام «جاویدالاثر» شدند.

امروز؛ خانواده بزرگ فرهنگیان فرهیخته، مجاهد و قدرشناس شهر تهران به استقبال دو شهید دانش آموز آمدند تا دگربار اداى دین کنند به بزرگمردانى که خاضعانه و فروتنانه در راه اسلام و انقلاب و مسیر پاسدارى از خاک و جان و ناموس از جان عزیز خود گذشتند.

***

آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام دانش‌آموز، امروز با استقبال مردم پایتخت و جامعه فرهنگیان در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

روز گذشته هم مراسم وداع با این دو شهید گمنام با حضور 50 دانش‌آموز متوسطه دوم در معراج شهدا برگزار شد؛ هر دانش‌آموز حرفی داشت، یکی می‌گفت: «هوای ما دهه هشتادی‌ها را داشته باشید»، آن یکی می‌خواست «سلامش را پدرش برسانند».

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه انسانی که شهید می‌شود یک امت و ملت است، گفت: خدا را شاکریم در محضر این شهیدان عزیز هستیم؛ یکی از شهدا 17 سال سن دارد. اینجا یک اردوگاه است کارهای سفر را انجام می دهیم. شهید برای حضور در جبهه و دفاع مقدس، سفری را آغاز کرد؛ از خواسته‌ها و تمایلات ابتدای نوجوانی گذشت و سختی‌ها را تأمل کرد و جان شیرین را در راه خدا داد.

وی با بیان اینکه امروز به خاطر خلوص و اخلاص این انسان‌های بزرگ در قله‌های استکبارستیزی ایستاده‌ایم، افزود: ما معلمان مقام شهدا را تکریم می‌کنیم و خدا را شکر می‌کنیم که امروز در این مکان جمع شدیم و از نمادهای هویت ملی استقبال می‌کنیم و اینجا در جامعه آموزش و پرورش و نظام تربیتی به استناد سند تحول بنیادین، زیارتگاه معلمان، دانش آموزان، اولیا، اساتید و پژوهشگران نظام آموزش و پرورش خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اردوگاه شهید باهنر متبرک به عطر این شهیدان شد و عهد می‌کنیم، اینجا را رها نمی‌کنیم و کارها در حوزه های اردویی و تربیتی را از این مکان آغاز می‌کنیم.

*امروز ما دانش‌آموزان میراث‌دار نسلی پر افتخار و دلیر هستیم

دانش‌آموزان در میثاق‌نامه‌ای با شهدای گمنام دانش‌آموز تشییع و تدفین شده در اردوگاه باهنر اعلام کردند: نظام مقدس جمهوری اسلامی، این واقعه شگرف و بزرگ اجتماعی و سیاسی تاریخ معاصر معادلات همه کنشگران عرصه سیاست را به هم ریخت و آغازگر دوران جدیدی در زندگی بشر گردید.

تفکر توحیدی رهبری و زعامت دینی و همراهی توده‌های مختلف مردم از مهم‌ترین ویژگی‌های این انقلاب است؛ از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب تا امروز که این نهال نوپا به درختی تناور و تنومند و پرثمر تبدیل گشته است، دشمنان و بدخواهانِ آن، با روش‌های گوناگون تلاش کرده‌اند به آن ضربه بزنند و ریشه آن را بخشکانند اما به مدد عناصر شکل دهنده این انقلاب، نقشه‌های دشمنان همواره نقش بر آب شده است.

در این میان حضور و همراهی مردم در صحنه‌های حساس و مهم و حیاتی بسیار بسیار بارز بوده است. تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید سرافراز و گلگون کفن در سال‌های دفاع مقدس بیانگر این مدعاست و نقش ویژه دانش‌آموزانِ ایثارگر و شهید در مراحل مختلف انقلاب، نمایان بوده است.

چه بسیار دانش‌آموزانی که سنگر علم آموزی را به مقصد سنگر دفاع از ایران عزیز ترک گفتند و با تقدیم جان خود عزم راسخ خود را در دفاع از اعتقادات خود و مبانی بنیادین توحیدی انقلاب نشان دادند؛۳۶ هزار لاله شهید دانش‌آموز سند زرین و گواه این حقیقت است.

این همراهی مردم در برهه‌های حساس دیگر نیز اتفاق افتاده است و امروز پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی کلید واژه جبهه مقاومت رمز مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم جهانی است.

باید به این نکته اشاره کرد مسؤولین و دست‌اندرکاران نظام، نقش بسیار مهم و انکار ناپذیری در برآورده کردن نیازهای مردم در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی دارند و تلاش‌ها می‌بایست برای رفع نقائص موجود صد چندان گردد.

امروز ما دانش‌آموزان میراث‌دار نسلی پر افتخار و دلیر هستیم و همچون آنان در پاسداری از اصول تغییرناپذیر انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام پای کار ایستاده‌ایم. پیوند ما با شهدا پیوندی ناگسستنی است و بصیرت و روزگار شناسی ما برای همه مردم دنیا اثبات گردیده است.

ای شهدا با شما پیمان می‌بندیم تا چون شما پای ولایت بایستیم و سربازان خوبی برای رهبر عزیزتر از جانمان باشیم و با آماده کردن خود برای جهاد علمی و اجتماعی پرچم افتخار را بر قله‌های دنیا بنشانیم.
درود خدا بر همه مدافعان حریم عزت افتخار و ولایت؛ والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

* مدرسه‌ای می‌گشاییم که پرچمداران آن شهیدانی از جنس گمنامی و خوشنامی هستند

در پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسب تدفین و تشییع شهدای گمنام دانش‌آموز آمده است: عرصه زندگی انسان‌ها نه تنها میدان فراخی برای زیستن، که سکویی برای اوج گرفتن و خدا گونه شدن است و برای دستیابی به این زیست متعالی، نیاز به الگو گرفتن از انسانهایی کامل داریم که سرآمد آنها پیامبران الهی و امامان بزرگوار -علیهم السلام - هستند و نیز کسانی که بر اساس باور و ایمان خویش به حبل الله چنگ زده و تا سرحد ایثار وجود که بالاترین و زیباترین هدیه الهی است، ایستاده‌اند.

تصویر چنین انسان های به پرواز درآمده، در کشور ما آنقدر فراوان و بی نظیر است که می توان بخشی از آنها را در صفحات کتاب ایثار و تمدن نوین اسلامی کشور عزیزمان بنگاریم.

انقلاب شکوهمند اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، حماسه دفاع از حرم آل الله و آزادی و استقلال خواهی، عرصه هایی است که بار دیگر در تاریخ درخشان کشورمان صفحه هایی از رشد، تعالی، ایثار و فداکاری گشوده است تا پرواز معنوی جوانان و نوجوانان را نظاره‌گر باشیم. در چنین فضایی صادقانه و خالصانه، ایثار انسان‌ها همواره با به جا گذاشتن «خط و نشانی» همراه بوده است تا آیندگان این درس را بیاموزند و این راه را بپیمایند.

در این میان، انسان‌هایی هستند که «خط و نشانشان» با «گمنامی و بینامی» قرین شده است. آنها، قامت به قیام استوار نموده و برای پیمودن و رسیدن به رضوان الهی تلاش کرده‌اند؛ اما نشانشان در تکه‌ای استخوان، پاره‌های لباس و قطعه‌ای انگشتر نمود یافت و کشتی نجات دیگران شد.

شهدای گمنام، یادگاران نیکنامی هستند که طریق پیمودن مسیر قرب الهی را تا رسیدن به وادی رضوان الهی برای ما جاماندگان به تصویر کشیدند و ما امروز مفتخریم که در سایه سار ایمان، ایثار، جهاد و شهادت این ستاره های درخشان، مدرسه‌ای بگشاییم که پرچمداران آن شهیدانی از جنس گمنامی و خوشنامی هستند، مسؤولانه می‌نگرند و کریمانه همراهی می‌کنند.

اینجانب همراه با خیل عظیم معلمان و دانش آموزان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶۰۰۰ دانش آموز شهید و قریب ۵۰۰۰ معلم شهید، خالق این همه زیبایی‌ها را شاکرم که میزبان دو شهید گمنام و نوجوان هشت سال دفاع مقدس در اردوگاه شهید باهنر هستیم که احتمال دانش آموز بودن آنها بسی مایه مباهات معلمان و دانش آموزان دهه هشتاد و نود است.

2 شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در این مراسم معنوی با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و جمع کثیری از فرهنگیان و سایر قشرهای مردمی در اردوگاه شهید باهنر تهران تشییع شدند و در جوار مسجد اردوگاه آرام گرفتند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا