احتمال توقف سیاست انقباضی فدرال رزرو آمریکا


احتمال توقف سیاست انقباضی فدرال رزرو آمریکا

عصر اعتبار- بانک آمریکا گفت احتمال دارد فدرال رزرو در ماه سپتامبر سیاست‌ انقباضی را متوقف کند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا یک روز پس از انتشار صورتجلسه سیاست های ماه می بانک مرکزی ایالات متحده، استراتژیست های بانک آمریکا اعلام کردند که فدرال رزرو با وجود وخامت شرایط اقتصادی و کاهش تورم، می تواند سیاست های پولی انقباضی خود را در ماه سپتامبر متوقف کند. همه سیاست گذاران فدرال رزرو برای مقابله با تورم افسارگسیخته در جلسه سیاست گذاری مورخ 3 و 4 می با افزایش نیم درصدی نرخ بهره موافقت کردند و اکثر شرکت کنندگان گفتند که افزایش های بیشتر با این میزان می تواند در ماه های ژوئن و جولای مناسب باشد.

اما این صورتجلسه نشان داد که فدرال رزرو برای کاهش تورم بدون رکود یا بالا رفتن قابل توجه نرخ بیکاری با بهترین و چالش برانگیزترین روش دست و پنجه نرم می کند. استراتژیست های بانک آمریکا گفتند که این بانک مرکزی احتمالاً در ماه سپتامبر سیاست انقباضی خود را متوقف می کند و در صورت شرایط مالی بدتر، نرخ بهره خود را بلافاصله در محدوده 1.75 تا 2 درصد قرار می دهد. در حال حاضر تورم، بر اساس معیار ترجیحی فدرال رزرو، بیش از سه برابر هدف 2 درصدی بانک مرکزی است. استراتژیست ها گفتند که توقف در انقباض می تواند منجر به کاهش نرخ بهره شود.

سود اوراق قرضه 10 ساله دولتی ایالات متحده در روز پنجشنبه به پایین ترین سطح خود از ماه آوریل رسید. این سود از 3.2 درصد در 9 می کاهش یافته در حالی که بازار اوراق قرضه شاهد کندی رشد اقتصاد است و انتظار دارد تورم شتاب خود را از دست بدهد. استراتژیست‌های مربوطه گفتند که انتظار دارند بانک مرکزی نرخ‌ها را با سرعت کمتری به بالاتر از نرخ بهره خنثی افزایش دهد، سطحی که رشد اقتصادی را نه تحریک و نه محدود کند، اما سیاست گذاران فدرال رزرو نرخ بهره خنثی را تقریباً بین 2 تا 3 درصد تخمین می زنند.

بانک سرمایه گذاری Brown Brothers Harriman گفت: فدرال رزرو با وضعیت بسیار پیچیده‌ای روبه‌رو است و به همین دلیل تلاش می‌کند تا اعتبار خود را حفظ کند و در عین حال تلاش می‌کند به هیچ نرخ قبلی متعهد نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دلنوشته و متن زیبا در مورد امام رضا (ع)