سهم دولت از سرخابی‌ها تا پایان شهریور به کمتر از نصف می رسد


سهم دولت از سرخابی‌ها تا پایان شهریور به کمتر از نصف می رسد

عصر اعتبار- رئیس سازمان خصوصی سازی از برقراری مذاکرات برای عرضه بلوک‌های مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد و تاکید کرد: سهم دولت از این دو باشگاه تا شهریورماه به کمتر از 50 درصد می رسد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا؛ حسین قربانزاده با اشاره به فراخوان عرضه بلوک‌های مدیریتی سهام استقلال و پرسپولیس که اوایل فروردین ماه توسط سازمان خصوصی‌سازی اعلام شد، اظهار کرد: مذاکراتی با شرکت‌های مختلف در این راستا در حال انجام است اما نمی‌توان نامی از این شرکت‌ها برد. گفت زیرا ممکن است شرکت و برنامه سازمان را دچار آسیب کند.

وی ادامه داد: اما از زمانی که فراخوان اعلام شده است مذاکره سازمان خصوصی سازی با شرکت‌های مختلف که شرایطی داشتند در حال انجام است.

رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: تعهد سازمان این است که تا پایان شهریور سهم دولت در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را را به زیر 50 درصد برساند.

نگاهی به فرایند ورود دو باشگاه به بازار سرمایه

بر اساس این گزارش، فرایند واگذاری سرخابی‌ها بالاخره و پس از وعده های طول و دراز، زمستان سال گذشته انجام شد و بر این اساس پذیره‌نویسی تعداد یک میلیارد و 236 میلیون و 99 هزار و 656 سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) در نماد معاملاتی (استقلالح 1) و تعداد یک میلیارد و 34 میلیون و 840 هزار و 567 سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) در نماد معاملاتی (پرسپولیسح 1) ناشی از سلب حق‌تقدم به روش ثبت سفارش در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران، از 15 اسفندماه آغاز شده بود سرانجام در 28 اسفند به پایان رسید.

طبق آمار در پذیره نویسی پرسپولیس 320 هزار نفر مشارکت کردند. 261 میلیارد تومان از سهام این باشگاه توسط حقوقی ها و بیش از 88 میلیارد تومان نیز توسط حقیقی ها خریداری شد. همچنین 286 هزار نفر در پذریه نویسی استقلال شرکت کردند که 280 میلیارد تومان از سهام این باشگاه توسط حقوقی ها و 79 میلیارد تومان توسط حقیقی ها خریداری شد.

بر این اساس و حدود یک هفته پس از اتمام پذیره نویسی، سازمان خصوصی سازی در فراخوانی از متقاضیان بالقوه برای خرید بلوک های مدیریتی استقلال و پرسپولیس دعوت و اعلام کرد در جهت تحقق گام بعدی فرآیند خصوصی سازی این دو باشگاه و واگذاری سهام مدیریتی آنها؛ سازمان خصوصی سازی در نظر دارد نسبت به عرضه رقابتی بلوکهای مدیریتی سهام شرکت­های مذکور از طریق فرابورس اقدام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا