بندی که شاید دست فدراسیون را خالی بگذارد/ فدراسیون کانادا می‌تواند از غرامت به ایران فرار کند؟


بندی که شاید دست فدراسیون را خالی بگذارد/ فدراسیون کانادا می‌تواند از غرامت به ایران فرار کند؟

فدراسیون فوتبال کانادا قصد دارد با استناد به یک بند جنجالی از غرامت به ایران در برود و مبلغی را به ایران پرداخت نکند.

به گزارش "ورزش سه"، ماجرای لغو دیدار ایران و کانادا مهم ترین بحث روز فوتبال ایران به شمار می‌رود؛ اقدام یک طرفه فدراسیون کانادا برای لغو این مسابقه در شرایطی که همه منتظر انجام بازی در روز 16 خرداد بودند، صدای فدراسیون ایران را در آورده است.
در این شرایط اما گفته می‌شود در قرارداد میان ایران و کانادا آمده که هر کشوری یک طرفه بازی را لغو کند باید غرامتی سنگین بپردازد. این موضوعی است که فدراسیون فوتبال ایران به آن بسیار اشاره کردند. فدراسیون فوتبال اگرچه در این ماجرا سعی دارد شفاف سازی انجام بدهد اما قراردادی با فدراسیون کانادا بسته که ممکن است غرامت مذکور را نیز از ایران سلب کند.
در قرارداد ایران و کانادا علاوه بر بند غرامت یک بند دیگر وجود دارد که کانادایی ها قصد دارند با استناد به آن از زیر بار پرداخت غرامت فرار کنند.
در این بند آمده که در شرایط فورس‌ماژور(فوری) امکان لغو بازی وجود دارد و همین بند ممکن است باعث شود که غرامتی نیز به ایران پرداخت نشود.
البته فدراسیون نشینان اعتقاد دارند این بند شامل ادعای کانادایی های نمی‌شود. محمد جواد پاینده مدیرروابط عمومی فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: «بر مبنای استعلامی که من گرفته‌ام بند فسخ قطعا وجود دارد و اصلا امکان ندارد چنین بندی وجود نداشته باشد. فقط به شرایط فورس ماژور اشاره شده که این بهانه کانادا برای فسخ قرارداد، شامل شرایط فورس ماژور نمی‌شود.»
او افزود: «در شرایط فورس ماژور یکی از طرفین مجاز به فسخ قرارداد است. باید در این ماجرا بسیار حساس عمل کنیم. از روز گذشته با چند کارشناس صحبت کردم و این افراد حقوقی موضوع را بسیار دقیق بررسی می‌کنند. خط به خط اظهاراتی که در فدراسیون فوتبال نوشتیم، با این کارشناسان حقوقی بررسی کردیم. عدد غرامت به این دلیل در قرارداد ذکر نشده که زیان و ضرر دو طرف متفاوت است. به صورت مثال فدراسیون کانادا اکنون بلیت فروشی کرده است.»
باید منتظر ماند و دید تکلیف غرامت فدراسیون کانادا به ایران بابت لغو بازی چه خواهد شد؛ آیا مسئولان ایرانی می‌توانند پول خوبی را از این موضوع به دست بیاورند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)