مهدی‌پور: دنبال نتیجه بودند نه روح فوتبال؛/ پاسخ آکادمی فولاد به سپاهان؛ وحشت داشتید


 مهدی‌پور: دنبال نتیجه بودند نه روح فوتبال؛/ پاسخ آکادمی فولاد به سپاهان؛ وحشت داشتید

مدیر آکادمی باشگاه فولاد خوزستان به صحبت‌های علی بصیریان همتایش در باشگاه سپاهان واکنش‌های تندی نشان داده است.

به گزارش "ورزش‌سه"، رقابت‌های رده 15 سال لیگ برتر فوتبال کشور در شرایطی به میزبانی باشگاه فولاد خوزستان در اهواز خاتمه پیدا کرد که سه مسابقه از 10 مسابقه‌ای که در این تورنمنت برگزار شد، نیمه تمام باقی ماند و به دلیل جنجال داوری در دیدار پایانی که میان سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان برگزار شد، پرونده فینال مسابقات نیز به کمیته انضباطی رفته تا همه چیز درباره این رقابت‌ها که با درگیری‌های فراوانی همراه بود، در ابهام فرو رفته باشد. سپاهان، آکادمی کیا، فولاد خوزستان، شاهین شیراز و دبیری تبریز تیم های حاضر در این رقابت‌ها بوده‌اند.
پس از پایان این رقابت‌های علی بصیریان مدیر آکادمی باشگاه سپاهان در مصاحبه‌ای با "ورزش‌سه"، انتقادات تندی را نسبت به باشگاه فولاد خوزستان و میزبانی این تیم مطرح کرد که حالا علی‌اکبر مهدی‌پور مدیر آکادمی باشگاه فولاد خوزستان به آن پاسخ داده است.

مشروح این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید.


*فوتبال از خوزستان به اصفهان صادر شده است
ایشان به چند نکته اشاره کرده‌اند. یکی اینکه چرا فدراسیون میزبانی را به باشگاه فولاد خوزستان داده است؟ اما دوست خوبم باید در جریان باشند که خوزستان مهد فوتبال کشور است و فوتبال از این منطقه به کل ایران و به ویژه اصفهان صادر شده است و اگر امروز فوتبال پایه مطرح شده، به خاطر استان خوزستان است.
*تعجب می‌کنم نمی‌دانند میزبانی با قرعه‌کشی بوده
موضوع دوم اینکه بازی‌ها به قید قرعه انجام شده و نماینده مدیر آکادمی سپاهان جناب آقای فتحی در مراسم قرعه کشی حضور داشته‌اند. تعجب می‌کنم آدم حرفه‌ای مثل آقای بصیریان اصلا چنین موضوعی را مطرح می‌کنند. آنها آگاهی کامل داشتند که میزبانی به قید قرعه بوده است. همچنین فراموش نشود که در دو سال گذشته استان اصفهان و باشگاه ذوب‌آهن و سپاهان سه مرتبه در مراحل نهایی و نیمه نهایی میزبان مسابقات بوده‌اند که باز هم به قید قرعه بوده و باشگاه فولاد خوزستان تمکین کرده است.

*چطور می‌توانیم میزبان تیم ملی باشیم؟!
موضوع بعدی اینکه اردوی تیم ملی در استان خوزستان و باشگاه فولاد بوده و باشگاه به مدت 10 شب میزبان 200 بازیکن ملی بوده است. ما کلیه شرایط را فراهم کردیم. چطور برای این رویداد می‌توانیم میزبان خوبی باشیم ولی برای مسابقات لیگ برتر رده‌های پایه نمی‌توانیم؟! ما برای تیم‌ها هتل و سایر امکانات را فراهم کردیم و فاصله هتل تا محل مسابقات نیز بسیار کم در نظر گرفته شد. به باشگاه سپاهان هتل چهار ستاره و یکی از بهترین زمین‌های اهواز را برای عرق گیری دادیم. ما مهمان نوازی کردیم و سعی کردیم که تمامی امکانات فراهم شود.

*هیچ مشکلی از نظر گرما و گرد و غبار نداشتیم
آقای بصیریان در مورد شرایط آب و هوا هم صحبت کرده‌اند که در این موضوع نه من مقصر هستم و نه مدیر من و نه مردم شریف خوزستان. ما در کشوری زندگی می کنیم که چهار فصل است. سرما و گرما طبیعی است. بازی‌ها هم در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود. ضمنا در مقطعی که بازی ها برگزار شد، هیچ مشکلی از لحاظ گرد و غبار و گرما وجود نداشته و بازی ها زیر نور برگزار شده است. نمی‌دانم چرا به گرما اشاره شده و این موضوع را می‌توانید از سه تیم دیگر حاضر در این مسابقات بپرسید.
*سه مسابقه از چهار مسابقه سپاهان درگیری شد
این سپاهان بود که با رعب و وحشت وارد مسابقات شد و از ابتدای مسابقات با تنشی که در مسابقه با کیا ایجاد کرد، بازی‌ها را دنبال کرد و در بازی آخر هم مسابقه را به جنجال کشیدند. از چهار بازی‌ای که سپاهان برگزار کرد، سه بازی به درگیری کشیده شد که اولی با کیا بود؛ دومی با دبیری تبریز و درنهایت هم بازی با فولاد در فینال. این کاری بود که آنها کردند که در این سطح اصلا جالب بود. من به انها توصیه می‌کنم که تمرکزشان روی روح فوتبال باشد و نه نتایج. ما تمرکزمان را روی فراهم کردن امکانات گذاشته بودیم. متاسفانه باشگاه سپاهان فقط روی نتیجه تمرکز کرد که باعث سرایت تنش به بازیکنان هم شد.
*سپاهانی‌ها با رعب و وحشت تیم‌شان را بیرون کشیدند
در بازی آخر هم سپاهان یک بر صفر جلو بود و وقتی داور یک پنالتی صد در صدی به سود فولاد خوزستان اعلام می‌کند، سپاهانی‌ها به زمین وارد شدند و با ایجاد رعب و وحشت تیم‌شان را بیرون کشیدند. تصمیم داور را نقض کردند. فولاد خوزستان در زمین خودش ایستاد و اصلا به این حواشی وارد نشد. بیش از هفت دقیقه این کار به طول انجامید. ناظران بازی و فدراسیون هم آنجا حضور داشتند و همه چیز را دیدند.
*سپاهانی‌ها به کولر رختکن صدمه زدند
بعد از اینکه باشگاه سپاهان به رختکن رفت، به کولر رختکن صدمه زدند. انتظارمان از باشگاه سپاهان چیز دیگری بود. مدیران و هواداران زیادی برای تماشای این بازی‌ها حضور پیدا کرده بودند و تیم‌های دیگر می‌توانستند مدال‌هایشان را بگیرند ولی سپاهان مدیریت نکرد و اختتامیه برگزار نشد. سپاهان دست پیش می‌گیرد که از پشت نیفتد، ولی این باشگاه فولاد است که متضرر شده است.
*سپاهان دنبال اتلاف وقت و بازی مصنوعی بود
در شرایط بازی هم بازیکنان سپاهان سعی می‌‎کردند با بازی مصنوعی و اتلاف وقت مسابقه را به سمتی ببرند که از باشگاه بزرگ سپاهان بعید است. خروجی باشگاه فولاد خوزستان همیشه مشخص و روشن بوده است و هیچ وقت سعی نکرده که از شرایط میزبانی به نفع خودش سود ببرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام از مصرف انرژی بالایی برخوردار خواهد بود