امام جمعه تبریز: نمایندگان مجلس در اجرای فرامین رهبری همت کنند


امام جمعه تبریز: نمایندگان مجلس در اجرای فرامین رهبری همت کنند

تبریز- ایرنا - امام جمعه تبریز با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس در انتصابات و مسائل اجرایی دخالت نکنند، گفت: نمایندگان مجلس برای اجرایی کردن فرامین رهبری همت کنند تا زمینه تخلفات در برخی اداره‌ها ایجاد نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز با بیان اینکه طبق بیانات رهبری هر یک از قوا وظایف مشخصی دارند، از مسوولان خواست با نمایندگان مشورت کنند .

وی با اشاره به اینکه قانون‌های متفاوت در مجلس یازدهم تصویب شده است، گفت: تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی، رتبه‌بندی معلم‌ها، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تولید دانش بنیان، اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، اصلاح ساختار بودجه کشور، قانون‌های برجسته‌ای هستند که جای تشکر از نمایندگان دارد.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای رسیدن به تقوا رسیدن به عدالت است، گفت: تصویب قوانین لازم برای مقابله با تبعیض بیش از فقر لازم است زیرا تبعیض برای مردم قابل قبول نیست و با قانون‌ می‌توان جلوی این شکاف اقتصادی و تبعیض را گرفت.

امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت ابعاد سفر رئیس جمهور به عمان اظهار کرد: با همکاری پادشاهی عمان می توان مانع نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه شد.

وی با اشاره بر اینکه عمان سال های قبل نیز نقش مهمی در ارتباط با نزدیکی کشورهای دیگر به ایران داشته است، ادامه داد: در گذشته عمان نقش مثبتی در نزدیک کردن و تبادل پیام بین ایران داشته است و اکنون نیر وضعیت عمان همانند سابق است و می‌تواند ایفای نقش کند.

امام جمعه تبریز به حضور خود در کنگره ۴ هزار شهید روحانیت اشاره کرد و گفت: تعداد شهدای عصر مشروطه تا وقوع انقلاب اسلامی از بین روحانیت ۵۷ نفر روحانی بود و تعداد شهدای روحانیت انقلاب اسلامی تا قبل از دفاع مقدس ۴۰ نفر و شهدای روحانی دفاع مقدس نیز ۳ هزار و ۶۴۱ نفر بوده همچنین شهدای این قشر که در اثر ترور شهید شدند ۱۱۱ نفر ، شهدای مدافع حرم روحانی ۳۸ نفر و شهدای روحانی مفقود الاثر ۹۳ نفر است و این نشان از آن دارد که روحانیت همیشه پیشقدم هستند.

وی با عرض تسلیت به مردم صبور آبادان در خصوص حادثه تلخ ریزش ساختمان، گفت: تعدادی از هموطنان به رحمت خداوند رفتند؛ از این‌رو لازم است تا عوامل مختلف در سطوح مختلف سیاستگذاری و اجرایی با برنامه‌های پیشگیرانه طوری عمل کنند که دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های قضایی و امنیتی طبق تاکید رهبر معظم انقلاب باید تمام تلاش خود را برای شناسایی مقصران انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگر خطبه‌ها به شهادت امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) چهار خصلت از جمله اخلاق خوب در خانه، خانواده و جامعه، سخاوتمندی نفس، پرهیز از زیاده‌گویی، بخشش از اضافی اموال خود به نیازمندان را چهار ضلع تکمیل ایمان برشمرده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم زمان امام صادق(ع) حواسشان جمع نبود و انقلاب امام صادق(ع) را با دسیسه دشمنان به انحراف کشاندند، افزود: اما با این حال امام از تلاش خود خسته نشد و دوران ایشان مظهر نماد یک فرد خستگی‌ناپذیر یاد می‌شود.

حجت الاسلام آل‌هاشم اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از انقلاب امام صادق(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: تبیین اسلام ناب، تبیین و تبلیغ مساله امامت، تشکیل و تربیت جمع وفادار برای تشیع، اقدام به هر ضربه ممکن به دستگاه حاکم از جمله خطوط تبیین شده امام صادق(ع) بود.

خطیب نماز جمعه تبریز به فرا رسیدن روز دختر اشاره کرد و گفت: خداوند همه دختران را محفوظ و محجوب نگه دارد.

وی ادامه داد: حضرت معصومه (س) از مقام عصمت برخوردار است و مراد از عصمت، عصمت در مرحله عمل می‌باشد.

امام جمعه تبریز گفت: در جمهوری اسلامی ارزش و جایگاه زیادی به دختران داده می‌شود که حضور در دانشگاه‌ها، مسابقات ورزشی و غیره به برکت همین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه هفته حج را پیش رو داریم خاطرنشان کرد: ایجاد وحدت بین مسلمانان، حمایت از مظلومان، برائت از مشرکین، از اهداف حج است به طوریکه حج فرصتی است تا قضایای جهان اسلام بررسی شود و باید از این فرصت برای بیان حقایق استفاده کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن