امام جمعه خلخال: دخانیات سوغات شوم استکبار است


امام جمعه خلخال: دخانیات سوغات شوم استکبار است

اردبیل - ایرنا - امام جمعه خلخال گفت: استعمال دخانیات در جامعه ایران اسلامی امروزی سوغات شوم استکبار جهانی است.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه خلخال با گرامیداشت هفته بدون دخانیات اظهار کرد: استعمال دخانیات از زمان سردمداری قاجار وارد کشور شده و امروزه به یک معضل اجتماعی غیرقابل مهار درآمده است.

وی افزود: در حالی که برخی از مراجع تقلید و مجتهدین از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی استعمال دخانیات را حرام اعلام می‌کنند، در فتوای بسیاری از مراجع تقلید نیز به پرهیز مقلدین از استعمال دودهای زیان‌آور به بدن تاکید شده است.

خطیب جمعه خلخال استعمال دخانیات را مقدمه‌ای برای گرفتاری انسان در دام مهلک مواد مخدر دانست و گفت: هر روز بر معضل موادمخدر و اعتیاد در این شهرستان اضافه شده و هم‌اکنون روستاهایی که درگیر اعتیاد شده‌اند روستاهایی هستند که اهالی آنها عموما انقلابی بوده و در صحنه‌های پشتیبانی از نظام اسلامی بسیار نقش پررنگی داشته‌اند.

امام جمعه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملی شدن هیچ یک از وعده‌های داده شده به مردم خلخال در جریان سفر رئیس‌جمهوری قبلی به این شهرستان اظهارکرد: پس از گذشت حدود یک سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم و همچنین گذشت چندین ماه از سفر رئیس‌جمهوری وقت به استان اردبیل مردم خلخال همچنان از برکات این سفر بی‌بهره مانده‌اند.

وی با اشاره به تاثیرات منفی تاخیر در حرکت لاک‌پشتی اجرای طرح‌های عمرانی و تاخیر بیش از اندازه در جایگزینی مدیران جدید از سوی دولتمردان خاطرنشان کرد: پست معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری خلخال خالی و بلاتکلیف و نتیجه این کار به ضرر مردم منطقه است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو