گسترش مذهب شیعه مدیون مکتب حضرت امام صادق (ع) است


گسترش مذهب شیعه مدیون مکتب حضرت امام صادق (ع) است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: گسترش مذهب شیعه مدیون مکتب حضرت امام صادق (ع) و تعالیم ناب مکتب جعفری پایه و اساس تمدن اسلامی است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علوم امام جعفر صادق (ع) بلاد و مجامع علمی اسلامی را فرا گرفت و علمای دینی از ایشان اخذ علم کرده و در مشکلات علمی و معضلات مسائل اسلامی از آن حضرت استمداد می‌طلبیدند.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ و تمدن اسلامی در دنیا ادامه داد: مکتب امام صادق (ع) تکیه‌گاهی برای همه رهروان آن حضرت و به‌ عنوان یک دستگاه فکری پشتوانه خاص همه مراجع ، جامعه و تمدن اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: امام صادق (ع) توانست همه تلاش‌ها و زحمات ائمه قبل از خود به مرتبه عالی رساند و زمینه‌ای را ایجاد کرد که ائمه بعد از او قدم های بعدی را برداشتند و شیعه را در تاریخ غیبت پشتیبانی کند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با تبیین جایگاه تبلیغ دینی در جامعه گفت: امام صادق (ع) افزایش فهم دینی جوانان ، وحدت ، مهر ورزی ، رحم کردن به یکدیگر ، خدمت کردن و گره‌گشایی از کار یکدیگر به صورت صریح و روشن را از جمله توقعات خود می‌داند و اکنون ما به‌ عنوان رهروان مکتب شیعه باید در تبلیغ مفاهیم و ارزش‌های اسلامی تلاش مضاعف داشته باشیم تا دین اسلام به درستی در بین مردم ترویج یابد.

وی دستگاه فکری امام صادق (ع) را نظام ساز یک جامعه آرمانی دانست و خاطر نشان کرد: بیداری کشورهای اسلامی به واسطه موج انقلاب اسلامی در نقاط مختلف جهان است، در حقیقت طی سال‌های گذشته شاهد تحرکاتی در برخی از کشورهای اسلامی بودیم که توانست طاغوت را در قفس کند و مردم احساس نشاط و سر زندگی کردند و شعارهای اسلامی سردادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: آنچه باعث شد تا این بیداری در برخی کشورها پایدار نباشد، نداشتن مکتب و فقه امام صادق (ع) در حرکت و مسیر آنان بود و همین امر موجب شد تا در کمتر از یک سال منجر به فروپاشی شوند.

وی استمرار مکتب امام جعفر صادق (ع) را از محسنات بزرگ برای دین اسلام دانست و گفت: هر جوشش اسلامی در جهان حاصل تفکر فقهی و فکری امام صادق (ع) است و این همان اسلام ناب محمدی است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بر لزوم تبیین سیره و منش ائمه معصومین (ع) در جامعه بویژه در بین نسل جوان تاکید کرد و گفت: ارائه ایده‌های نو با محتوای قوی برای ترویج سبک زندگی ائمه اطهار (ع) از سوی جوانان مورد استقبال قرار می‌گیرد و نهادهای فرهنگی با به روز کردن آموزش‌ها و توجه ویژه به بستر فضای مجازی می‌توانند خصوصیات اخلاقی امامان بزرگوار را در جوانان متبلور و جامعه را از گزند آسیب‌هایی همچون نفوذ فرهنگ غرب مصون دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا تارا نخریم؟