امام جمعه بوشهر: با مسببان متروپل برخورد عبرت آموز شود


امام جمعه بوشهر: با مسببان متروپل برخورد عبرت آموز شود

بوشهر - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جامعه بوشهر ضمن ابراز تاسف از حادثه دلخراش متروپل آبادان گفت: به نحوی باید با مسببان این حادثه برخورد شود تا عبرتی برای دیگران باشد تا دیگر شاهد بروز چنین حوادث در کشور نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی حادثه ریزش ساختمان متروپل افزود: مسئولان باید هرچه سریع‌تر صحنه را مدیریت و از آلام مردم و مصدومان بکاهند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص برخورد با عوامل حادثه متروپل اظهار کرد: نباید مسئولان بعد از وقوع چنین حوادثی به فکر علاج واقع بیفتند بلکه باید با برنامه ریزی و نظارت دقیق و انجام کار اصولی از بروز چنین حوادث دلخراشی پیشگیری کنند.

صفایی بوشهری یادآور شد: انتظار می‌رود در دولت مردمی، جهادی و انقلابی سیزدهم این نگاه دقیق بر روند اجرای پروژه ها حاکم باشد و از مسئولان تقاضا می‌شود برنامه نظام مهندسی و بررسی استحکام ساختمان‌ها از همان ابتدا انجام شود تا شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

وی تاکید کرد: استان بوشهر همیشه در کنار استان خوزستان و شهرستان آبادان بوده و امروز نیز در این شرایط سخت در کنار این مردم است.

مجلس شورای اسلامی از ضلع‌های مهم هندسه مدیریت کشور

امام جمعه بوشهر با اشاره به نشست رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: مدیریت کشور دارای چند ضلع شامل قوه قضائیه، مجریه و مقننه است و مجلس شورای اسلامی از ضلع‌های مهم هندسه مدیریت کشور است.

صفایی بوشهری ادامه داد: وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی حل مسائل اساسی کشور است.

وی اضافه کرد: از نظر رهبر معظم انقلاب انقلابی بودن بسیار مهم است اما مهم‌تر از آن انقلابی ماندن است چه بسیار افرادی که در آغاز انقلابی بودند اما در مسیر دچار لغزش شدند.

امام جمعه بوشهر انقلابی فکر کردن و عمل کردن، ساده زیستی، مردمی بودن و مسئولیت پذیری را از جمله مواردی عنوان کرد که نمایندگان مجلس باید آنها را سرلوحه خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: تجمل گرایی راه شیطان و خطری برای مسئولان است و هر مسئولی که به سمت تجمل گرایی حرکت کرد بدانید در آینده نزدیک دچار انحراف و سقوط می‌شود.

صفایی بوشهری یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید پای قانونی که تصویب می کنند بایستند.

وی گفت: نمایندگان مجلس برخاسته از متن مردم هستند بر این اساس نمایندگان مردم باید این روحیه مردمی را حفظ کنند و خود را مدیون مردم بدانند و ضمن همکاری با دیگر قوا در یک کلام خود را هزینه انقلاب کنند.

استکبار جهانی با وارونه کردن مفاهیم قصد فریب افکار عمومی را دارد

امام جمعه بوشهر با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید حسن صیاد خدایی گفت: این شهید بزرگوار مدافع حرم و در مبارزه با داعش و صهیونیزم بین الملل گام برداشته و ترور ایشان از سوی استکبار جهانی را محکوم می کنیم.

وی ادامه دارد: آن کسانی که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند کسانی که از حقوق بشر دفاع می کنند و جان می دهند را تروریست معرفی می کنند و خود که از پایه گذاران داعش و سایر گروه‌های تروریستی هستند را مدافع حقوق بشر معرفی می کنند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب مساله جهاد تبیین را در جامعه مطرح می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار