یک سال زندان و 8 هزار دلار جریمه در انتظار نظامی کره‌ای در اوکراین


یک سال زندان و 8 هزار دلار جریمه در انتظار نظامی کره‌ای در اوکراین

یک تبعه کره جنوبی که به صورت داوطلبانه به اوکراین آمده بود، هنگام برگشت به کشورش به یک سال زندان و پرداخت 8 هزار دلار محکوم شد.

ری کیون، عضو سابق نیروی دریایی کره جنوبی، معروف به کن ری، حدود سه ماه پس از اینکه به اوکراین رفته بود، به دلیل جراحات وارده به کره بازگشت. به محض ورود به فرودگاه، پلیس میزان جراحات را بررسی کرده و او را ممنوع الخروج کردند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، مقامات پلیس اعلام کردند که ری کیون، به اتهام نقض قانون گذرنامه و سرپیچی از قانون ممنوعیت سفر به اوکراین، بازداشت شده و مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.

ری در فرودگاه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که میدان نبرد را ترک نکرده و پس از بهبود جراحات دوباره به اوکراین بازخواهد گشت، زیرا هنوز کار‌های زیادی برای انجام دادن دارد.

او در ادامه درباره تابعیت اوکراینی توضیح داد: «اوکراین به من پیشنهاد تابعیت داد، اما نپذیرفتم. به نظر من پذیرش تابعیت کشور دیگری برای اجتناب از پرداخت جریمه یا محاکمه درست نیست.»

وزارت امور خارجه کره اواسط ماه مارس، اندکی پس از سفر این کره‌ای به اوکراین، به دلیل نقض قانون گذرنامه، شکایتی را علیه او تنظیم کرد. کره جنوبی فوریه گذشته سفر شهروندان خود به اوکراین را به دلایل امنیتی ممنوع کرد. بر اساس این قانون، افرادی که از این قانون سرپیچی کنند به یک سال زندانی یا ۱۰ پرداخت میلیون وون (۸۰۰۰ دلار) محکوم می شوند.

در حال حاضر اتباع بیش از ۴۴ کشور جهان در قالب «لژیون بین امللی برای دفاع از اوکراین» به صورت داوطلبانه به اوکراین رفته و در مقابل روسیه می جنگند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا