ممنوعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، نشان دهنده اصالت مردم عراق


ممنوعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، نشان دهنده اصالت مردم عراق

جنبش حماس اعلام کرد که از رای پارلمان عراق مبنی بر جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی استقبال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این موضع پارلمان عراق نشان دهنده اصالت مردم این کشور و مواضع تاریخی آن‌ها در حمایت از آرمان‌ها و مردم فلسطین است.

حماس در بیانیه خود رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای امنیت و منافع کشور‌های منطقه دانست و از تمام مجالس عربی و اسلامی خواست تا از این تصمیم شرافتمندانه که نشان دهنده حمایت از فلسطین و مبارزه مشروع آن‌ها در مقابل اشغالگران صهیونیست است، پیروی کنند.

همچنین حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای تصویب قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق را اقدامی تاریخی در مقابله با عادی سازی ذلیلانه برخی کشور‌های عربی با این رژیم، عنوان کرد و از احزاب و ملت‌های عربی خواست از عراق در این زمینه الگو بگیرند.

از طرفی دیگر آمریکا نگرانی عمیق خود را از تصویب قانونی در پارلمان عراق که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم تلقی می‌کند، ابراز داشت و مدعی شد که این قانون آزادی بیان را به خطر می‌اندازد و با پیشرفت همسایگان عراق در ایجاد پل‌ها و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که فرصت‌های جدیدی را برای مردم کل منطقه ایجاد می‌کند، در تضاد است.

این در حالی است که روز پنجشنبه پارلمان عراق به اتفاق آرا به قانونی رای داد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم تلقی می‌کند. در جلسه پارلمان اعلام شد که هرگونه داشتن رابطه با رژیم صهیونیستی یا همکاری با افراد و شرکت‌های صهیونیستی جرم به شمار می‌رود. این قانون هرگونه همکاری سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فنی، فرهنگی، ورزشی و علمی با رژیم صهیونیستی را جرم تلقی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا