خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای خراسان رضوی


خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- امامان جمعه شهرستانهای خراسان رضوی ضمن تاکید بر ضرورت اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها برخورد با محتکران کالاهای مورد نیاز مردم را خواستار شدند.

امام جمعه تربت حیدریه در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان گفت:اگر بازاریان، مواد غذایی مورد نیاز مردم را از قبل در اختیار دارند از احتکار آن برای گرانتر شدن محصول اجتناب کنند.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود:کسانی که در انبار خود نیازمندیهای مردم را به میزان بسیار زیاد دارند هر چند می‌توانند به هر قیمتی که دلشان می‌خواهد عرضه کنند و سود سرشاری هم نصیبشان خواهد شد اما بدانند از راه و سیره امام جعفرصادق(ع) دور می‌افتند.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) ادامه داد: در دوران ایشان به ناگاه گندم در مدینه کم شد و ایشان دستور دادند مازاد گندم منزل خود را به بازار برده و به مردم بفروشند همچنین تاکید کردند گندم را با قیمت مناسب به مردم عرضه کنند تا مبادا به نیازمندان فشار وارد آید.

امام جمعه گناباد هم در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: همه فعالان اقتصادی بر این مسأله اتفاق نظر دارند که تنها راه مبارزه با فساد اقتصادی و اجرای عدالت در جامعه مردمی کردن پرداخت یارانه هاست.
حجت الاسلام حسن صادقی نسب افزود: دولتهای گذشته چون این اقدام و اصلاح ارز ترجیحی به جراحی بزرگ اقتصادی نیاز داشت آن را انجام نمی دادند ولی آیت الله رئیسی مصلحت نظام جمهوری اسلامی و کشور را بر آبروی خود ترجیح داد.
وی ادامه داد: دولت سیزدهم با اجرای این طرح مهم و جراحی بزرگ اقتصادی برای اجرای عدالت و رونق تولید و مبارزه با رانت خواری تلاش می کند اما دشمنان و عوامل آنها در این شرایط با برجسته سازی مسائل و مشکلات مردم به دنبال ایجاد اغتشاش در جامعه و سوء استفاده از وضعیت موجود هستند.
وی تصریح کرد: مفسدان اقتصادی و محتکران و گرانفروشان هم با احتکار و جلوگیری از عرضه کالاها از این شرایط سوء استفاده می کنند که مسوولان باید با قاطعیت با سوءاستفاده کنندگان از شرایط اصلاح ارز ترجیحی برخورد کنند.

امام جمعه سبزوار نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به این که طرح تحول اقتصادی و عادلانه سازی یارانه‌ها در کشور باید انجام می شد گفت: مردم و اصناف، دولت را در اجرای این طرح یاری کنند.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: تصمیم دولت برای اصلاحات اقتصادی، اقدامی شجاعانه بود که باید ابعاد مختلف این طرح برای مردم تشریح شود.

وی با اشاره به هفتم خرداد ماه سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مجلس با تسریع در اصلاح قوانین پیچیده و رفع موانع قانونی پیشرفت کشور و نیز انسجام بیشتر با دولت، قدم‌های پر ثمرتری در برطرف کردن مشکلات بردارند.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی