امام جمعه شاهرود: روحانیت در طول تاریخ همواره در تمامی صحنه‌ها حضور داشته است


امام جمعه شاهرود: روحانیت در طول تاریخ همواره در تمامی صحنه‌ها حضور داشته است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت: روحانیت در طول تاریخ در ادامه کار بزرگ امام صادق (ع) در همه صحنه‌ها حضور داشتند و در راه انجام وظایف خود هم خون‌ها دادند و هم خون دل‌ها خوردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نمازجمعه این هفته شاهرود در مصلای پیامبر اعظم (ص) این شهر، به برگزاری اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی استان سمنان در شاهرود اشاره و با بیان اینکه از عصر مشروطه تا پیش از انقلاب اسلامی ۵۷ روحانی شهید شناسایی شدند، تصریح کرد: در دوران مبازرات انقلاب اسلامی تا زمان پیروزی نیز ۴۰ شهید روحانی در کنار دیگر قشرها تقدیم اسلام شد.
امام جمعه شاهرود یادآور شد: در دوران دفاع مقدس سه هزار و ۶۴۱ شهید و پس از دفاع مقدس تاکنون ۱۱۱ شهید از بین روحانیان تقدیم نظام شده است.
امینی با بیان اینکه ۳۸ شهید مدافع حرم از روحانیت است، گفت: ۴۸ شهید روحانی نیز از اتباع غیر ایرانی هستند و ۹۳ روحانی و طلبه مفقود الاثر هستند که به احتمال بسیار شهید شدند.
وی با اشاره به ۱۱۳ شهید روحانی و طلبه استان سمنان، اظهار داشت: یادواره ۵۴ شهید روحانی شهرستان شاهرود به مدت ۱۸ سال پیاپی برگزار شد و امسال مفتخر به میزبانی یادواره شهدای روحانی کل استان هستیم.

وی در ادامه به آغاز هفته مجلس و بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون این موضوع اشاره و ابراز کرد: ایشان تمام قد از مجلس انقلابی دفاع کردند و از این رو وظیفه نمایندگان بسیار سنگین شده است.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چند تذکر به نمایندگان مجلس شورای اسلامی دادند، افزود: از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به رعایت ساده زیستی، مسوولیت پذیری، مردمی بودن، پرداختن به مسائل اصلی به جای موضوعات فرعی، اجتناب از فساد، پایبندی به قانون و داشتن نگاه جامع به آن به عنوان شاخصه‌های انقلابی بودن اشاره کرد.
خطیب جمعه شاهرود اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب همچنان نسبت به بودجه گله‌مندند و نمایندگان باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.
ابراز تأسف از حادثه تلخ ریزش ساختمان در آبادان و تأکید بر توجه بیشتر مسوولان و نظارت جدی بر ساخت و سازها نیز از دیگر نکات مطرح شده درخطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403