کانون‌های مساجد گیلان سیاه‌پوش شهادت رییس مکتب تشیع


کانون‌های مساجد گیلان سیاه‌پوش شهادت رییس مکتب تشیع

مراسم سوگواری سالروز شهادت بنیانگذار مکتب تشییع(ع) در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در حال برگزاری است.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: شهرهای فومن و صومعه‌سرا امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) شاهد عزاداران عاشقی است که از شب گذشته با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا اقدام به برگزاری ویژه مراسم رییس مکتب تشیع کرده‌اند.

مردم نقاط مختلف این شهرستان‌ها با نصب پارچه نوشته‌‌های سیاه رنگ بر سر درب منازل، مغازه‌ها و مکان‌های عمومی عشق، ارادت و دلدادگی خود را نسبت به ششمین امام شیعیان نشان دادند.

ارادتمندان، شیفتگان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در صومعه‌ سرا در قالب دسته‌ سینه زنی و زنجیرزنی با حرکت از سپاه به سمت مسجد جعفری در غم شهادت جانسوز امام جعفرصادق (ع) به سوگ نشستند.

امروز مساجد و خیابان‌‌های تک تک شهرهای گیلان همچون دیگر نقاط این کشور صحنه دلدادگی و ارادت شیفتگان به ائمه اطهار (ع) بود، سخنرانان و مداحان در این آیین‌ های سوگواری و عزاداری به تبیین بخشی از زندگانی، ابعاد شخصیتی، فضائل و ویژگی ‌های اخلاقی امام ششم شیعیان ‌پرداختند.

کانون‌های مساجد گیلان سیاه‌پوش شهادت رییس مکتب تشیع

*برگزاری ویژه مراسم شهادت امام صادق(ع) در کانون‌های مساجد فعال فومن

«یوسف نیک‌انجام» ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفرصادق(ع) موسس مکتب تشیع اظهار کرد: دوران امامت امام جعفر صادق(ع) منحصر به‌فرد و دوران شکوفایی معارف اهل بیت(ع) بود آن حضرت با تربیت نیرو، نقش مهمی در ترویج اسلام ناب محمدی داشتند.


رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با بیان اینکه شناخت سیره و شخصیت امام جعفر صادق(ع) می‌تواند الگوی ما در سبک زندگی فردی و اجتماعی باشد افزود: امام جعفر صادق(ع) ویژگی‌های اخلاقی بارز بسیار زیادی داشته‌اند که هر یک از آن‌ها می‌تواند سرچشمه وحی و ترویج اسلام باشد.


وی گفت: مجامع علمی و مباحث و گفت‌وگوهایی که در زمان امام صادق(ع) مطرح می‌شد همگی باعث رشد و ترویج اسلام شدند، از اینرو می توان گفت مام صادق(ع) ویژگی‌های اخلاقی بارز بسیار زیادی داشته‌اند که هر یک از آن‌ها می‌تواند سرچشمه وحی و ترویج اسلام باشد.

نیک‌انجام تصریح کرد: همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت موسس مکتب تشیع، امام جعفر صادق(ع) کانون‌های فرهنگی هنری فعال شهرستان اقدام به برگزاری ویژه مراسم‌هایی کردند.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن خاطرنشان کرد: سخنرانی روحانیون و مداحی توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از جمله برنماه‌های کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان فومن در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بوده است.

کانون‌های مساجد گیلان سیاه‌پوش شهادت رییس مکتب تشیع

*برگزاری مراسم شهادت صادق آل محمد(ع) در کانون‌های فعال صومعه‌سرا

«نوراله صفرپور» با تاکید بر فضائل اخلاقی و جایگاه امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: امامت امام جعفر صادق(ع) در سال 114 هجری قمری و در سن 31 سالگی آغاز شد که به مدت 34 سال ادامه یافت.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا افزود: این امام بزرگ که پدر مذهب شیعه جعفری به شمار می روند، در سن 65 سالگی به زهر کین «منصور دوانقی»، خلیفه ستمگر عباسی به شهادت رسید و سالروز شهادت این امام بزرگ همواره جایگاه خاصی میان مسلمانان دارد و با برگزاری مراسم مذهبی عدیده ای، گرامی داشته می‌شود.

وی گفت: امام جعفر صادق (ع) در «بقیع بی بقعه» در مدینه دفن شد و به دلیل اینکه مسن ترین، امام معصوم بودند به «شیخ الائمه» شهرت دارند.

صفرپور دوران امامت امام جعفر صادق(ع) را منحصر به‌فرد و دوران شکوفایی معارف اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: آن حضرت با تربیت نیرو، نقش مهمی در ترویج اسلام ناب محمدی داشت.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در کانون‌های فرهنگی، هنری فعال در این شهرستان خبر داد خاطرنشان کرد: دعوت از کارشناسان دینی، مذهبی برای ایراد سخنرانی با هدف معرفی هرچه بیشتر شخصیت نورانی و سیره علمی و عملی صادق آل محمد(ع) از شاخص‌ترین برنامه‌های این مراسم‌ها است.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !