418 اسب بخار، قدرت رسمی و دقیق پیشرانهٔ فورد برانکو رپتور


418 اسب بخار، قدرت رسمی و دقیق پیشرانهٔ فورد برانکو رپتور

زمانی که فورد در اوایل سال جاری برانکو رپتور را معرفی کرد، قدرت پیشرانهٔ این آفرودر توانمند را بیش از 400 اسب بخار اعلام کرد. این شرکت اما حالا خروجی دقیق موتور 3 لیتری V6 توئین توربوی برانکو رپتور را اعلام کرده که برابر با 418 اسب بخار قدرت و 596 نیوتن متر گشتاور است. … The post 418 اسب بخار، قدرت رسمی و دقیق پیشرانهٔ فورد برانکو رپتور...

زمانی که فورد در اوایل سال جاری برانکو رپتور را معرفی کرد، قدرت پیشرانهٔ این آفرودر توانمند را بیش از ۴۰۰ اسب بخار اعلام کرد. این شرکت اما حالا خروجی دقیق موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی برانکو رپتور را اعلام کرده که برابر با ۴۱۸ اسب بخار قدرت و ۵۹۶ نیوتن متر گشتاور است. این موتور ۳ لیتری در اکسپلورر ST هم استفاده می‌شود اما در برانکو رپتور خروجی بالاتری دارد. پیشرانهٔ اکوبوست فورد برای تولید چنین قدرتی، در هر صد کیلومتر در شهر به ۱۵.۷ لیتر، در بزرگراه ۱۳.۸ لیتر و به‌صورت ترکیبی ۱۵.۷ لیتر بنزین نیاز دارد.

418 اسب بخار، قدرت رسمی و دقیق پیشرانهٔ فورد برانکو رپتور

برانکو رپتور اما با این قدرت و گشتاور، کاملاً در پس رانگلر روبیکان قرار می‌گیرد زیرا پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی جیپ ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته این قدرت بیشتر طبیعتاً با مصرف سوخت بیشتری هم همراه خواهد بود به‌گونه‌ای که این رانگلر قدرتمند در هر صد کیلومتر در شهر ۱۸.۱ لیتر، در بزرگراه ۱۳.۸ لیتر و به‌صورت ترکیبی ۱۶.۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند. علاوه بر این، جیپ قیمت گران‌تری هم دارد و درحالی‌که قیمت برانکو رپتور از ۷۰ هزار دلار شروع می‌شود، برای خرید رانگلر ۳۹۲ حداقل باید ۷۸,۶۹۰ دلار پرداخت کرد.

418 اسب بخار، قدرت رسمی و دقیق پیشرانهٔ فورد برانکو رپتور

البته هرچند برانکو رپتور در مقایسه با رانگلر ۳۹۲ قدرت کمتری دارد اما مقایسهٔ واقعی بین این دو خودرو صرفاً به زیر کاپوت محدود نمی‌شود زیرا فورد و جیپ این هیولاها را برای پادشاهی بر دنیای آفرود طراحی کرده‌اند و برانکو رپتور به لطف برخورداری از تجهیزات فراوانی مثل شافت‌های انتقال نیروی جلو و عقب بزرگ‌تر، اکسل‌های ارتقاءیافتهٔ دانا، گیربکس کمکی ارتقاءیافته و کلاچی قوی‌تر برای کنترل قدرت بیشتر موتور، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تعلیق این خودرو نیز کاملاً ارتقاء پیدا کرده و فضای نوسان یا همان تراول آن در جلو به ۳۳۰ میلی‌متر و در عقب به ۳۵۵ میلی‌متر رسیده است.

418 اسب بخار، قدرت رسمی و دقیق پیشرانهٔ فورد برانکو رپتور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق