امام جمعه مشگین‌شهر: احتکار و گرانفروشی‌ها رصد و کنترل شود


امام جمعه مشگین‌شهر: احتکار و گرانفروشی‌ها رصد و کنترل شود

اردبیل - ایرنا - امام جمعه مشگین‌شهر از احتکار و گرانفروشی‌های خودسرانه در بازارهای این شهرستان به بهانه اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها انتقاد کرد و خواستار نظارت بیشتر دستگاه‌های بازرسی و نظارتی بر مغازه‌ها و فروشگاه‌های عرضه مایحتاج عمومی مردم شد.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه مشگین‌شهر با اشاره به وضعیت آشفته بازار مشگین‌شهر و بیان احادیث و روایات متعدد از امام جعفر صادق (ع) در مورد احتکار و گرانفروشی گفت: با الگوگیری از سیره امام صادق (ع) در کنار وظیفه حاکمیتی می‌توان به بازار و اقتصاد سر و سامان داد.

وی اضافه کرد: سودجویان و مفسدان اقتصادی به بهانه گران شدن قیمت چند قلم کالا قیمت سایر اقلام را بالا برده و یا اقدام به احتکار کرده‌اند.

امام جمعه مشگین‌شهر از تعزیرات حکومتی خواست در اسرع وقت نسبت به شناسایی این قبیل افراد و معرفی آنان به مردم اقدام کرده و اقلام مکشوفه را در بین مردم توزیع کنند که این همان سیره امام صادق و سفارش دین اسلام است.

حجت‌الاسلام باوقار گفت: برغم دستور صریح رئیس‌جمهوری مبنی بر پرداخت وام‌های خرد و تسهیلات ازدواج هنوز بانک‌های شهرستان مشگین‌شهر از این دستور طفره می‌روند و زوج‌های جوان و شهروندان نیازمند همچنان در بانک‌ها سرگردان شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت به مردم آبادان و خانواده‌های داغدار ، خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی با عوامل حادثه تلخ ساختمان متروپل شد.

خطیب جمعه مشگین‌شهر با گرامیداشت یاد شهید صیاد خدایی گفت: بطور قطع و یقین ایران اسلامی جواب این جنایت را خواهد داد.

وی به دیدار اخیر نمایندگان با مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و فرمایشات ایشان را نقشه راه نمایندگان مجلس دانست.

مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا