امامان جمعه شهرهای استان بوشهر: مجلس انقلابی از ضلع های مهم هندسه مدیریت کشور است


امامان جمعه شهرهای استان بوشهر: مجلس انقلابی از ضلع های مهم هندسه مدیریت کشور است

بوشهر - ایرنا - امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه های نماز این هفته شهرها مجلس انقلاب را از ضلع های مهم هندسه مدیریت کشور اعلام و بر انقلابی ماندن نمایندگان تاکید کردند.

بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جامعه بوشهر ضمن ابراز تاسف از حادثه دلخراش متروپل آبادان گفت: به نحوی باید با مسببان این حادثه برخورد شود تا عبرتی برای دیگران باشد تا دیگر شاهد بروز چنین حوادث در کشور نباشیم.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی حادثه ریزش ساختمان متروپل افزود: مسئولان باید هرچه سریع‌تر صحنه را مدیریت و از آلام مردم و مصدومان بکاهند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص برخورد با عوامل حادثه متروپل اظهار کرد: نباید مسئولان بعد از وقوع چنین حوادثی به فکر علاج واقع بیفتند بلکه باید با برنامه ریزی و نظارت دقیق و انجام کار اصولی از بروز چنین حوادث دلخراشی پیشگیری کنند.

صفایی بوشهری یادآور شد: انتظار می‌رود در دولت مردمی، جهادی و انقلابی سیزدهم این نگاه دقیق بر روند اجرای پروژه ها حاکم باشد و از مسئولان تقاضا می‌شود برنامه نظام مهندسی و بررسی استحکام ساختمان‌ها از همان ابتدا انجام شود تا شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

وی تاکید کرد: استان بوشهر همیشه در کنار استان خوزستان و شهرستان آبادان بوده و امروز نیز در این شرایط سخت در کنار این مردم است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به نشست رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: مدیریت کشور دارای چند ضلع شامل قوه قضائیه، مجریه و مقننه است و مجلس شورای اسلامی از ضلع‌های مهم هندسه مدیریت کشور است.

صفایی بوشهری ادامه داد: وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی حل مسائل اساسی کشور است.

وی اضافه کرد: از نظر رهبر معظم انقلاب انقلابی بودن بسیار مهم است اما مهم‌تر از آن انقلابی ماندن است چه بسیار افرادی که در آغاز انقلابی بودند اما در مسیر دچار لغزش شدند.

امام جمعه بوشهر انقلابی فکر کردن و عمل کردن، ساده زیستی، مردمی بودن و مسئولیت پذیری را از جمله مواردی عنوان کرد که نمایندگان مجلس باید آنها را سرلوحه خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: تجمل گرایی راه شیطان و خطری برای مسئولان است و هر مسئولی که به سمت تجمل گرایی حرکت کرد بدانید در آینده نزدیک دچار انحراف و سقوط می‌شود.

صفایی بوشهری یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید پای قانونی که تصویب می کنند بایستند.

وی گفت: نمایندگان مجلس برخاسته از متن مردم هستند بر این اساس نمایندگان مردم باید این روحیه مردمی را حفظ کنند و خود را مدیون مردم بدانند و ضمن همکاری با دیگر قوا در یک کلام خود را هزینه انقلاب کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید حسن صیاد خدایی گفت: این شهید بزرگوار مدافع حرم و در مبارزه با داعش و صهیونیزم بین الملل گام برداشته و ترور ایشان از سوی استکبار جهانی را محکوم می کنیم.

وی ادامه دارد: آن کسانی که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند کسانی که از حقوق بشر دفاع می کنند و جان می دهند را تروریست معرفی می کنند و خود که از پایه گذاران داعش و سایر گروه‌های تروریستی هستند را مدافع حقوق بشر معرفی می کنند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب مساله جهاد تبیین را در جامعه مطرح می کنند.

برازجان

امام جمعه برازجان گفت: کار انقلابی و شعارها و آرمان‌های انقلابی درمان درد کشور است.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه برازجان ساده زیستی، اسیر تجملات، امانتداری، مسئولیت پذیری، مردمی بودن، دنبال حل مشکلات اساسی کشور بودن، اجتناب از تبعیض و فساد و پایبندی به قانون اساسی را از مهمترین شاخصه های یک مدیر و نماینده انقلابی و اسلامی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: رهبری و مدیریت انقلاب اسلامی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از طریق حوزه علمیه قم بوده و هست.

مصلح گفت: حضور امام زادگان، راویان حدیث و عالمان در قم و گسترش تشیع در این منطقه و تبدیل این استان به مرکزیت علمی برای فراگیری علوم اهل بیت (ع) در دوره های مختلف تاریخی باعث شده این استان همواره در طول تاریخ بعنوان پناهگاه و مرکز معنوی شیعیان جهان باشد.

وی بر ضرورت رعایت اصل شایسته سالاری در مدیریت‌ها، پست‌ها و اصل نظارت بر زیرمجموعه ها، رسیدگی به شکایت‌ها و گلایه های مردم از عملکرد ادارات، نهادها، مقابله برنامه ریزی شده با شایعه‌ها با استفاده از فضای مجازی و حضور جدی و مشترک مدیران در فضای مجازی برای گزارش عملکرد و پاسخگویی به شبه‌ها و مقابله جدی با رشوه خواری، باندبازی، پارتی بازی و رسیدگی به مشکلات تولیدی های شهرک صنعتی به صورت گروهی برای رسیدگی به مشکلات مردم تاکید کرد.

دیر

امام جمعه دیر با اشاره به حادثه ساختمان متروپل آبادان گفت: مسئولان با مقصران حادثه متروپل برخورد عبرت آموز کنند و با ایمن سازی سازه‌ها از تکرار چنین حوادث دلخراشی بپرهیزند.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر افزود: سرود سلام فرمانده در ایران و جهان فراگیر شده و محتوای این سرود اظهار عشق و ارتباط قلبی با امام زمان (عج) و اعلام آمادگی برای سربازی آن حضرت است.

وی ادامه داد: باید با ابتکار این گونه سرودها را تدوین کنیم.

امام جمعه دیر در ارتباط با کنگره چهار هزار روحانی شهید در قم گفت: با توجه به اینکه روحانیت همیشه در صف مقدم جنگ حاضر و شهید شدند برگزاری این کنگره اقدامی شایسته بود.

وی تاکید کرد: این کنگره نشان داد که روحانیون همیشه در صف مقدم جنگ حاضر بوده و شهید شدند و حضور در جهاد هیچ منافاتی با علم و دانش ندارد.

حسینی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در 2 سال گذشته قوانین خوبی تصویب کردند و توجه کنند در نطق ها آبروی افراد حفظ شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به روز دخانیات گفت: میلیاردها تومان برای تولید دخانیات هزینه و میلیون ها نفر جان خود را از دست می دهند.

وی در ارتباط با بزرگداشت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: در بزرگداشت امام راحل برنامه ریزی خوبی صورت گیرد زیرا ما مدیون آن حضرت هستیم و برنامه ها باید در خور شأن ایشان باشد.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: سفر یک روزه آیت الله رئیسی به کشور پادشاهی عمان بلحاظ راهبردی اهمیت بسیار زیادی برای دوکشور و منطقه داشته است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: عمان یکی از 6 کشور حوزه خلیج فارس در طول چهار دهه از عمر انقلاب روابط خوب و کاملی با جمهوری اسلامی داشته و در برخی مشکلات منطقه ای از جمله مساله برجام نقش مثبتی ایفا کرده است.

وی اظهارداشت: مسایل امنیتی ، روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس و تبادل تجاری از مهم ترین مسایل راهبردی ارزشمند سفر رئیس جمهور به کشور عمان است.

امام جمعه گناوه به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فتح خرمشهر را نماد تغییر یک معادله تلخ به شیرین و تحقق نجات ملی دانستند که پس از ماهها با اخلاص، عزم راسخ، عملکردجهادی و از خودگذشتگی افرادی نظیر شهید باقری ها از زیر چکمه بعثی ها آزاد شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین بر همکاری صمیمانه همه دستگاه ها و قوا با درنظرگرفتن اهمیت جایگاه خود در شرایط کنونی و اجتناب از تبعیض و فساد تاکید کردند.

رکنی حسینی بیان کرد: پرهیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دخالت در انتصاب‌ مدیران از دیگر نکات مهم مطرح از سوی رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: مسئولان استان خوزستان و در سطح ملی دولت و قوه قضاییه باید با عواملی که باعث این فاجعه بزرگ شده است، برخورد قانونی کنند.

اهرم

امام جمعه اهرم با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل کشور با مجاهدت در راه خدا، عزم راسخ و ابتکار عمل برطرف می شوند.

حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه های نماز جمعه شهر اهرم افزود: انقلاب اسلامی یک حرف جدیدی با عنوان مردم سالاری دینی در مباحثات جهانی وارد کرده است.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی دوگانه نظام سلطه گر و سلطه پذیر را به هم زده است و درحال ترویج و تکثیر فرهنگ انقلابی است و با مردمسالاری دینی می توان نه سلطه گر و نه سلطه پذیر بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی