دیدار اولیانوف با نماینده ایران در وین در آستانه نشست شورای حکام


دیدار اولیانوف با نماینده ایران در وین در آستانه نشست شورای حکام

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین با محمدرضا غائبی دیدار و درباره نشست شورای حکام گفتگو کردند.

سرگئی لاوروف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «امروز با آقای محمدرضا غائبی، سرپرست نمایندگی دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین دیدار کردم. ما موضوعات مربوط به نشست آتی شورای حکام را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.»

اولیانوف در توییت جداگانه دیگری از دیدار با چه هیون شین، نماینده دائم کره جنوبی در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره جلسه شورای حکام سازمان ملل خبر داد.

نشست شورای حکام سازمان ملل، در ۱۶ خرداد برگزار خواهد شد. در این نشست ۳۵ نفر از سران کشور‌ها حضور دارند و رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اخرین گزارش خود را از برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین ارائه خواهد داد.

مقامات صهیونیستی می‌گویند که از آمریکا و متحدان اروپایی‌ آن می‌خواهند در نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در ژوئن برای تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران فشار بیاورند.

ایران مدت هاست که بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است. جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از خروج یکجانبه دونالد ترامپ از توافق برجام تلاش کرده‌اند تا یک سری مسائل را از جمله دسترسی مجدد به فیلم‌های دوربین‌های نظارتی در سایت‌های اتمی در ایران، بین خود حل کنند.

مذاکرات وین برای مدتی متوقف شده است. سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرده ابتکارات خاصی از سوی ایران برای احیای مذاکرات برجام در جریان سفر انریکه مورا، هماهنگ‌کننده ارشد اتحادیه اروپا به تهران مطرح شده است. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پس از سفر معاون خود، انریکه مورا، به تهران گفت که بن‌بست این مذاکرات رفع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس