انتقاد امام جمعه رفسنجان از کمبود سرمایه‌گذاری در استخراج معادن مس


انتقاد امام جمعه رفسنجان از کمبود سرمایه‌گذاری در استخراج معادن مس

کرمان-ایرنا- امام جمعه رفسنجان با اشاره به وجود نیروی انسانی مستعد، خلاق و کارآمد در این منطقه که نیازمند کار و شغل هستند گلایه کرد: چرا سرمایه گذاری لازم برای استخراج معادن مس انجام نمی شود؟

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: مطالبه جدی داریم از مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری که بر روی این بخش سرمایه گذاری اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اگر خطوط استخراج راه اندازی شود و در کنار استخراج صنایع پایین دستی و فراوری هم ایجاد شود بسیاری از افراد بیکار جذب و ونق اقتصادی رقم می خورد.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: با این کار کمک به اشتغال، دولت و صادرات می شود زیرا بخشی از درامد این معادن به صورت مالیات به خزانه دولت واریز می شود و از طرفی نیاز جهانی هم برطرف می شود دنیا هم خواستار مس است.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به وجود ذخایر معدنی عظیم مس در منطقه، از مسئولان استان و تهران خواست سرمایه گذاری برای استخراج این عناصر سرمایه گذاری کنند تا هم نرخ بیکاری کاهش و هم نیاز جامعه و جهان برطرف شود.

وی افزود: هفته گذشته همایش همکاری صنعت و دانشگاه در سرچشمه برگزار شد تا اساتید و دست اندرکاران دانشگاهی و بزرگان حوزه صنعت مس تدابیر لازم برای رشد و توسعه اقتصادی کشور و رفع نیاز جامعه بیندیشند.

امام جمعه رفسنجان افزود: آمار و اطلاعات ارائه شده در سمپوزیوم نشان دهنده این است که معادن عظیم مس با ذخایر بالا در استان و شهرستان وجود دارد از طرفی نیاز جهانی به مس هم احساس می شود که این دو مورد از مزیت ها در این منطقه به شمار می روند.

معضل سرقت سیم های برق

وی در بخش دیگر از سخنانش به موضوع سرقت سیم های برق در شهرستان اشاره کرد که به معضلی تبدیل شده و از نیروی انتظامی و بسیج خواست که با تلاش جدی افراد سارق و مالخرها را شناسایی کنند و به دستگاه قضا و قانون تحویل دهند.

امام جمعه رفسنجان گفت: بر اثر سرقت کابل های برق، ممکن است ولتاژ افزایش و موجب آتش سوزی اماکن شود یا با کاهش ولتاژ برق برخی از وسایل برقی خانگی از کار بیفتد.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان