زمانی که اختلاف های فرهنگی مشکل ساز می شود


در طول چند دهه گذشته، بسیاری از کشورها افزایش بی سابقه ای را در ازدواج بین فرهنگ و نژادهای مختلف تجربه کرده اند. این موضوع می تواند زمینه ساز اختلافات بعدی شده و حتی منجر به طلاق شود. به...

زمانی که اختلاف های فرهنگی مشکل ساز می شود

در طول چند دهه گذشته، بسیاری از کشورها افزایش بی سابقه ای را در ازدواج بین فرهنگ و نژادهای مختلف تجربه کرده اند. این موضوع می تواند زمینه ساز اختلافات بعدی شده و حتی منجر به طلاق شود.

به گزارش سیناپرس، اگرچه مردم جهان از ازدواج بین نژادها و فرهنگ های مختلف استقبال می کنند، اما زوج های این نوع ازدواج ها ، به ویژه زوج های بین نژادی سفید و سیاه، همچنان از تجربه مخالفت خانواده، طرد شدن از سوی خویشاوندان و تبعیض از سوی همسایگان خبر می دهند.
چالش ‌های اضافه‌ شده مرتبط با ازدواج‌ های این گروه از افراد ممکن است به این معنا باشد که زندگی مشترک برای زوج‌ های بین نژادی کارکرد متفاوتی نسبت به زوج‌ های هم نژاد دارد. برخی از زوج های بین نژادی ممکن است نیاز به آشنایی بیشتری با فرهنگ و خانواده طرف مقابل داشته باشند تا بتوانند آزمایش کنند که آیا استحکام پیوند آنها به اندازه کافی قوی است که در مقابل مخالفت های خانواده مقاومت کند یا خیر.

در این میان آشنایی بیشتر و ارتباط خانوادگی بسیار مهم است زیرا در آن زوج ها می توانند از مزایای ارتباط با خانواده همسر آینده خود بدون نیاز به مقابله با چالش های مرتبط با ازدواج های متقابل بهره مند شوند.

برای پرداختن به این سوال، مطالعه جدیدی که در مه ۲۰۲۲ در مجله تخصصی پژوهش جمعیتی منتشر شد، ثبات و نتیجه زندگی مشترک بین نژادی را قبل و بعد از انتقال به ازدواج بررسی کرد. این مطالعه از داده‌های بررسی ملی رشد خانواده در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ استفاده کرده و نشان داد که همزیستی ‌های بین نژادی که به ازدواج تبدیل نشده‌ اند، نقشی شبیه به هم‌ نژادهای مشترک دارند. به گزارش سیناپرس، به طور خاص، ثبات و نتیجه زندگی مشترک سفیدپوستان و سیاهان مشابه زندگی مشترک سیاه پوستان هم نژاد است.

یافته های محققان نشان می دهد نتایج برای زندگی مشترک بین نژادی که به ازدواج ختم می شود تا حدودی متفاوت است. برای این زوج های بین نژادی، آشنایی بیشتر با شریک زندگی قبل از ازدواج به کاهش خطر طلاق یا جدایی کمک می کند. این موضوع در مورد افرادی که از بسترهای فرهنگی متفاوت هستند نیز صادق بوده و محققان بر لزوم شناخت از فرد مقابل و خانواده و فرهنگ وی در دوره پیش از ازدواج تاکید می کنند.

مترجم: رضوان خندان
منبع: psychologytoday

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* زمانی که اختلاف های فرهنگی مشکل ساز می شود[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته