عادلانه سازی یارانه‌ها گام مهمی در اصلاح ساختار اقتصادی و برقراری عدالت است


عادلانه سازی یارانه‌ها گام مهمی در اصلاح ساختار اقتصادی و برقراری عدالت است

تهران - ایرنا - نماینده مردم رباط کریم مجلس شورای اسلامی طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را برای حمایت از دهک‌های پایین جامعه و اقشار ضعیف دانست و گفت: عادلانه سازی یارانه‌ها گام مهمی در اصلاح ساختار اقتصادی و برقراری عدالت است. .

حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد تغییر سیاست ارز ترجیحی و ساماندهی یارانه ها افزود: اختصاص ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی موجب تبعیض در جامعه شده بود و برخی با دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی و وارد کردن کالاهای بی کیفیت به ثروت‌های هنگفتی دست یافتند، مجلس و دولت با این شیوه مخالف بودند.

نماینده مردم رباط کریم بیان داشت: دولت آیت الله رئیسی برای برون رفت از مشکلات و چالش‌های اقتصادی در این زمینه با نظر نخبگان، سند تحول اقتصادی را با اصلاحاتی در توزیع یارانه‌ها و توجه ویژه به اقشار آسیب پذیر جامعه، در دستور کار قرار داده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطر نشان کرد: دولت می‌خواهد این هزینه را صرف کارهای مولد در کشور کند و با انتقال آب شیرین از خلیج فارس و خرز به فلات مرکزی ایران، ایجاد اشتغال و کشاورزی فعال، مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

نوروزی با بیان اینکه در دریافت و توزیع سهمیه آرد کشور فساد و رانت وجود داشته است، گفت: نهادهای متولی در توزیع یارانه‌ها ضمن اقناع سازی و روشنگری باید به صورت مستمر بر توزیع کالا و پیشگیری از هرگونه کمبود یا افزایش قیمت، نظارت دقیق داشته باشند و با هرگونه تخلف هم برخورد کنند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با جسارت تمام مدیریت ارز ترجیحی را عملیاتی کرد، ادامه داد: طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها برای حمایت از دهک های پایین جامعه و اقشار ضعیف است و از فساد و رانت جلوگیری می کند و گام مهمی در اصلاح ساختار اقتصادی و برقراری عدالت است.

نوروزی با بیان اینکه اختصاص ارز ترجیحی به عده‌ای خاص که امضای طلایی داشتند ظلم به مردم وکشور بود، تصریح کرد: برخی از روسای اتحادیه‌ها تا ۵۰ نانوایی سهیم بودند اما با این اصلاح اقتصادی دست آنها در حوزه رانت و فساد قطع شده است.

نماینده مردم رباط کریم با بیان اینکه مجلس و دولت در کنار مردم هستند، تاکید کرد: رسالت امروز نخبگان حرکت در مسیر تشریح ماهیت این طرح مهم اقتصاد است چون اجرای این طرح سبب شد بسیاری از ساختارهای معیوب اقتصادی حذف شود و گلوگاه های فساد در شبکه توزیع از بین برود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...