افزایش فروش قابل‌توجه خودروهای چینی در استرالیا


افزایش فروش قابل‌توجه خودروهای چینی در استرالیا

درحالی‌که صنعت خودرو با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند، فروش خودروهای چینی در استرالیا با رشد فزاینده‌ای روبرو شده است. برندهای چینی ام جی، LDV و گریت وال موتورز هاوال به ثبت رکوردهای فروش جدید در این کشور ادامه می‌دهند و این در حالی است که مشکلات زیادی در خصوص زنجیره تأمین وجود دارد و … The post افزایش فروش قابل‌توجه خودروهای چینی در...

درحالی‌که صنعت خودرو با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند، فروش خودروهای چینی در استرالیا با رشد فزاینده‌ای روبرو شده است. برندهای چینی ام جی، LDV و گریت وال موتورز هاوال به ثبت رکوردهای فروش جدید در این کشور ادامه می‌دهند و این در حالی است که مشکلات زیادی در خصوص زنجیره تأمین وجود دارد و همین امر باعث تعطیلی خطوط تولید و مونتاژ خودروها می‌شود. فروش خودروهای صفرکیلومتر چینی در استرالیا طی ۴ ماهه اول سال جاری میلادی رشد ۵۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش داشته است. نکته جالب اینکه فروش کلی خودروها در این کشور افت ۳.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش فروش قابل‌توجه خودروهای چینی در استرالیا

ام جی که سال ۲۰۱۸ رتبه سی‌ام خودروسازان حاضر در استرالیا را در اختیار داشت در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به رتبه‌های ۲۱ و ۱۷ رسید و حالا جزو ۱۰ برند اول این کشور است. فروش این خودروساز طی ۴ ماهه اول امسال بیش از ۱۶ هزار دستگاه بوده و این به معنی رشد ۳۶.۷ درصدی خواهد بود. ام جی فعلاً در رتبه هفتم برندهای پرفروش کشور استرالیا قرار دارد. نکته جالب دیگر به رقابت خودروسازان چینی در بازار استرالیا مربوط می‌شود به گونه‌ای که برند LDV فروش ۴۸۰۰ دستگاهی و رشد ۱۳.۷ را نشان می‌دهد درحالی‌که فروش ۴۲۰۰ دستگاهی هاوال به معنی بهبود فروش ۶.۱ درصدی در ۴ ماهه اول امسال است.

افزایش فروش قابل‌توجه خودروهای چینی در استرالیا

خودروهای چینی در سال ۲۰۱۰ و هم‌زمان با ورود به استرالیا طرفداران زیادی نداشتند چراکه ایمنی ضعیف آن‌ها خریداران را دلسرد می‌کرد اما به نظر می‌رسد مشتریان سرانجام روی خوش به این خودروها نشان داده‌اند. پس از ژاپن، تایلند و کره جنوبی، محصولات تولید چین چهارمین منبع عرضه خودروهای بازار استرالیا هستند و بالاتر از خودروهای تولید آمریکا و آلمان قرار دارند.

افزایش فروش قابل‌توجه خودروهای چینی در استرالیا

ام جی که در تملک گروه سایک چین است سال پیش فروش حدود ۴۰ هزار دستگاهی را در استرالیا ثبت کرد که بیش از دو برابر فروشش نسبت به یک سال قبل‌تر بود. به همین منوال گریت وال موتورز هاوال هم فروش ۱۸ هزار دستگاهی را در سال ۲۰۲۱ گزارش کرد که بیش از ۳ برابر فروش سال ۲۰۲۰ بود. برند مستقل LDV که به عرضه وانت‌ها و ون‌ها می‌پردازد رکورد فروش ۱۵ هزار دستگاهی را بر جای گذاشت که رشد ۶۲ درصدی را نسبت به یک سال قبل‌تر نشان می‌داد. اگرچه برند ام جی در طول یک دهه گذشته مالک‌های متنوعی داشته اما در استرالیا و از سال ۲۰۱۷ تاکنون با مالکیت چینی فعالیت کرده است. همچون همیشه آمار خود گویاست و در ادامه آمار فروش ۴ ماهه اول خودروسازان چینی در استرالیا طی سال‌های گذشته را خدمت شما عزیزان ذکر کرده‌ایم:

سال آمار فروش ۴ ماهه اول خودروسازان چینی در استرالیا
۲۰۲۲ ۳۲۴۴۴
۲۰۲۱ ۲۰۹۰۹
۲۰۲۰ ۶۵۷۶
۲۰۱۹ ۴۴۸۰
۲۰۱۸ ۲۴۴۵
۲۰۱۷ ۱۳۹۶
۲۰۱۶ ۸۳۶
۲۰۱۵ ۷۶۰
۲۰۱۴ ۱۴۶۷
۲۰۱۳ ۲۷۵۶
۲۰۱۲ ۴۲۴۰
۲۰۱۱ ۲۷۴۹
۲۰۱۰ ۱۸۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی